کامپیوتر

دانشجویی

کامپیوتر

دانشجویی

شهادت حضرت فاطمه زهرا

شهادت حضرت فاطمه زهرا  را بر همه مسلمانان و بازدید کنندگان عزیزان تسلیت عرض میکنم 

Google Goggles چیه؟

ارتقای سرویس جست‌وجوی تصویری Google Goggles به دارندگان تلفن‌های هوشمند آندرویدی امکان می‌دهد با گرفتن تصویر از اطلاعات موجود به زبان‌های خارجی، ترجمه فوری از آن را دریافت کنند.

ایسنا، برنامه جست‌وجوی تصویری Google Goggles به روز شده تا دربردارنده امکانات جدیدی باشد که این برنامه را قادر می‌سازد واژه‌های یک زبان بیگانه را فورا شناخته و به زبان مورد نظر کاربر برگرداند. 
این غول جست‌وجو مدعی است که این اقدام پایان مشکلات گردشگران برای خواندن فهرست‌های غذای خارجی خواهد بود؛ 
این سرویس از تصاویری که با دوربین‌های کیفیت بالای موجود در بیش‌تر تلفن‌های هوشمند گرفته می‌شوند، برای ارایه نتایج جست‌وجوهای اینترنتی استفاده می‌کند. بنابراین کاربران می‌توانند با گرفتن عکس و کلیک برروی گزینه جست‌وجو اطلاعاتی در مورد موضوع موردنظرشان مشاهده کنند. 
اکنون کادر "منطقه مورد علاقه" این برنامه می‌تواند برای انتخاب متن، مورد استفاده قرار بگیرد و این برنامه سپس زبان متن را شناخته و برای ترجمه آن گزینه‌ای در اختیار کاربر قرار می‌دهد. گوگل می‌گوید این برنامه برای شناسایی زبان بیگانه مورد نظر، بهترین عملکرد را دارد. 

گزینه‌های ترجمه در حال حاضر از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی پشتیبانی می‌کند و گویا گوگل قصد دارد این ویژگی شناسایی را به زبان‌های دیگری که برمبنای حروف لاتین و غیرلاتین هستند، گسترش دهد. 

این شرکت هم‌چنین می گوید نسخه جدید 1.1 گاگلز دارای پایگاه داده بزرگ‌تری برای شناسایی اشیا، رابط کاربری بهبودیافته و قابلیت انجام جست‌وجوهای تصویری با استفاده از تصاویر موجود در گالری تلفن برخوردار است. 

گاگلز و برنامه‌های معروف به "واقعیت افزوده" بخشی از برنامه‌های جدیدی هستند که هدف آن‌ها استفاده از اطلاعات گردآمده در دنیای واقعی برای افزودن آن‌ها به اطلاعات دیجیتالی و ارائه نتایج بر اساس مکان کاربر است؛ با این همه هنوز بیش‌تر این برنامه‌ها مورد استفاده متداول قرار نگرفته‌اند. 
این سرویس در سال 2009 راه‌اندازی شد و پیش از این به کاربران تلفن‌هایی که با سیستم عامل آندروید گوگل کار می‌کردند امکان می‌داد با استفاده از دوربین تلفن خود از اشیاء مورد نظر عکس بگیرند و این برنامه با مقایسه عناصر عکس با پایگاه داده تصاویرش، هنگامی که همتایی برای آن می‌یافت، نام آنچه را که کاربر در جست‌وجوی آن بود، اعلام کرده و فهرستی از نتایج مربوط را از طریق صفحات وب مرتبط و گزارش‌های خبری فراهم می‌کرد.

درخواست آلمانی ها از یوتوب برای حذف ۶۰۰ ویدو

سازمانی که برای آهنگسازان و ترانه‌سرایان آلمانی حق کپی‌رایت جمع‌آوری می‌کند، از یوتیوب خواست صدها ویدیویی میزبانی شده در این سایت را که به‌طور غیرقانونی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، حذف کند.

به گزارش ایسنا، سازمان GEMA که نماینده 60 هزار آهنگساز، ترانه‌سرا و ناشر موسیقی است از وب‌سایت‌ها و شبکه‌های رادیو و تلویزیونی برای هر بار استفاده از قطعات موسیقی تولید شده توسط اعضای خود پول دریافت می‌کند. 

این گروه آلمانی که به اتفاق شرکای بین‌المللی‌اش دارنده حق کپی‌رایت حدود 60 درصد از آهنگ‌های جهان است، طی سال گذشته با یوتیوب که به گوگل متعلق است، در مذاکره بوده و تلاش کرده قراردادش با این سایت را که در اول ماه آوریل به پایان رسیده، تجدید کند اما این مذاکرات بی‌نتیجه ماند.

بر اساس این گزارش، این سازمان در سال گذشته بیش از 800 میلیون یورو پول برای همه چیز از آهنگ‌های پخش شده در اتاق‌های انتظار پزشکان تا شبکه‌های رادیویی دریافت کرده است.

گوگل ضمن ابراز ناامیدی از تصمیم GEMA اعلام کرده اگر پولی را که این گروه خواهان آن است، پرداخت کند، هر باری که کاربری کلیپ‌های ساخته شده توسط آهنگسازان حرفه‌یی را در یوتیوب مشاهده کند، ضرر خواهد کرد.

عکس

جندتا عکس از وبلاگ متنوع  ترین عکس ها 

F O A D I 8 3 @ Y A H O O . C O Mکاریکاتورهای طنزوار و خنده دارsaeidpix.comکاریکاتورهای طنزوار و خنده 
دارsaeidpix.com

انقراض فلاپی

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از IT World، تقاضای نزولی بدین معنی است که تا مارس 2011 سونی به ساخت و تولید این فناوری قدیمی پایان خواهد داد.
امروزه درصد زیادی از کاربران کامپیوترها دیگر استفاده از فلاپی دیسکها را منسوخ کردند و این سونی را برای مهر انقضاء کوبیدن به این دست محصولات تا اوایل سال آینده راسختر می نماید.
سونی یکی از آن دست شرکتهایی است که همچنان به تولید فلاپی دیسکها در ژاپن ادامه داده است و به خاطر آشفتگی در بازار تقاضا تصمیم به خارج کردن این خط تولید خود نموده است.
فلاپی دیسکها در اوایل قرن نوزدهم که فضای ذخیره سازی 1.44 مگابایت را ارائه می دادند بسیار پرطرفدار بودند ولی در اواخر قرن نوزدهم و با ورود انبوه فرمتهای CD-R و CD-RW که در مقایسه با فلاپی ها می توانستند 650 مگابایت حافظه داشته باشند به مرور از محبوبیت فلاپی دیسکها هم کاسته شد.
برای درآمد زایی بازار فلاپی دیسکها فقط کافیست به این اختلاف فاحش توجه کرد؛ می توان اطللاعات و فضای 12 میلیون فلاپی دیسک را تنها در 700 دیسک بلوری می توان جای داد.

مایکروسافت و گوگل به تحریم ایران پایان میدهند

موبنا – اداره خزانه داری آمریکا اعلام کرد از شرکت هایی همچون " مایکروسافت" (Microsoft Corp.) و " گوگل" (Google Inc.) خواسته است به تحریم سرویس پیام فوری چند کشوراز جمله ایران و کوبا پایان دهند. به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از " بلومبرگ" ، این تحریمها براساس مصوبه تحریم تجاری شرکت های آمریکایی با کشورمان ودیگر کشورها اعمال شده است. این مانور تبلیغاتی آمریکا درحالی توسط اداره خزانه داری این کشور اعلام شد که در اقدامی متناقض مجالس سنا و نمایندگان آمریکا ظرف مدت دو روز ( طی روزهای اخیر) با اکثریت مطلق آرا دو قطعنامه جدید ضد ایرانی را تحت عنوان قانون " ضد سرمایه گذ اری و حسابرسی" تصویب کردند. با تصویب قطعنامه یاد شده ، محدودیت هایی علیه شرکت هایی که دربخش انرژی ایران سرمایه گذاری و مشارکت کرده و همچنین در زمینه فروش فراورده های نفتی به ایران فعالیت می کنند، اعمال می شود. مایکروسافت و گوگل سرویس پیام فوری شان را برای شهروندان کشورهای ایران ، سوریه ، کوبا و سودان قطع کرده اند. اداره خزانه داری آمریکا مدعی است این درخواست را باهدف گسترش مردم سالاری در زمینه افزایش امکانات برقراری ارتباطات آنلاین ، اعلام کرده است. دولت ها غربی بویژه انگلیس و آمریکا که همواره مدعی احترام به مردم سالاری هستند با استفاده از امکانات نرم افزاری و فن آوری های پیشرفته در صدد نقض حاکمیت ملی کشورهای دیگر و نفی مرد م سالاری بومی این کشورها بویژه جمهوری اسلامی هستند که نمونه بارز این اقدامات را در سوی استفاده از شبکه های اجتماعی توییتر وفیس بوک برای زیرسووال بردن نتایج انتخابات ریاست جمهوری کشورمان و ایجاد بلوا و آشوب ، است.

Windows 8 بر پایه 128 بیتی تولید می شود

در حالی که آخرین نسخه از سیستم‌عامل مایکروسافت موسوم به Windows 7 هنوز به صورت عمومی عرضه نشده است، پایگاه‌های خبری از هم‌اکنون شایعات جدیدی را پیرامون سیستم‌عامل جدید این شرکت یا Windows 8 منتشر کرده‌اند. به گفته "روبرت مورگان"(Robert Morgan) یکی از کارمندان شرکت مایکروسافت، سیستم‌عامل آتی مایکروسافت یا همان Windows 8 می‌تواند از ساختار 128 بیتی نیز پشتیبانی کند. وی دو هفته قبل در سایت اینترنتی شخصی خود با نام LinkedIn اعلام کرد که روی طرح "تحقیق و توسعه پیرامون تولید هسته مرکزی سیستم‌عامل Windows 8 بر مبنای ساختار 128 بیتی و ارایه طرح Windows 9" فعالیت کرده است. مورگان که از سال 2002 به مایکروسافت پیوست در اظهارات خود اعلام کرد که این شرکت در نظر دارد در جریان تکمیل نسخه آتی ویندوز و پشتیبانی از ساختار 128 بیتی آن، روابط خود را با شرکت‌های مختلف از جمله اینتل و IBM تقویت کند. لازم به ذکر است نسخه 64 بیتی ویندوز هم‌اکنون در حال گسترش میان کاربران است. مصاحبه جدید انجام شده با "رابرت مورگان" که احتمال می‌رود طی چند روز آتی منتشر شود، طرح جدید مایکروسافت برای توسعه نسخه آتی سیستم‌عامل ویندوز را نمایان‌تر خواهد کرد. این طور که گفته می‌شود، نسخه آتی سیستم‌عامل ویندوز Chirdori نام خواهد داشت..

با آیفون داستان های کوتاه بخوانید!

یک شرکت انتشاراتی جدید با سرمایه‌گذاری برروی علاقه کاربران به آیفون، برنامه‌ای را برای این تلفن هوشمند عرضه کرده که مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه، اشعار و مطالب دیگر را عرضه می‌کند.

ایسن، شرکت Ether Books در نمایشگاه کتاب لندن برنامه‌ای را برای آیفون و آی‌پاد تاچ عرضه می‌کند که در فهرست آن آثار نویسندگانی مانند الکساندر مک کال اسمیت و لویی دو برنیر به چشم می‌خورد و دستگاه‌های کتابخوانی مانند کیندل آمازون و ای ریدر سونی را به چالش می‌کشد. 

انتظار می‌رود در سال جاری بیش از یک میلیارد تلفن همراه در سراسر جهان به فروش برود، در حالی که در مقابل تنها چند میلیون دستگاه کتابخوان به فروش خواهد رفت.

اپل تاکنون بیش از 85 میلیون دستگاه آیفون و آی‌پاد تاچ را به فروش رسانده و به‌تازگی فروش تبلت رایانه‌یی آی‌پد را آغاز کرده است.

به گفته مدیر دیجیتالی این شرکت، در حالی که مطبوعات فن‌آوری درباره آی‌پد، کیندل و ای ریدر اشتیاق نشان می‌دهند و ناشران صنعتی تلاش می‌کنند

افزایش ظرفیت Bulray

فورمت بلوری در صورت به‌کارگرفته شدن استانداردهای جدید از سوی سازندگان سخت‌افزار به‌زودی صاحب قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی می‌شود.

به گزارش ایسنا، این استانداردها که احتمالا به‌زودی توسط انجمن دیسک بلوری نهایی می‌شوند، اول از همه ظرفیت دیسک بلوری را که اکنون حداکثر 50 گیگابایت است، می‌توانند به 128 گیگابایت برسانند. به‌علاوه یک دیسک بلوری تک می‌تواند اطلاعات ثابت را در یک لایه و اطلاعات قابل رایت مجدد را در لایه دیگر ذخیره کند. 

با این همه پیش از این که این تغییرات بتواند برای بلوری روی دهد، کنسرسیومی از سازندگان بلوری باید درباره آن به توافق برسند که به عقیده ناظران، تا پایان تابستان روی می‌دهد اما دیسک‌های جدید هم‌چنان با شماری چالش‌ها برای به‌کارگیری توسط مصرف‌کنندگان مواجهند؛ از جمله این مساله که بلوری‌پلیرهای فعلی نمی‌توانند از امکانات دیسک‌های بلوری جدید بهره ببرند و نیاز به ارتقاء دارند.

دو فورمت دیسک بلوری جدید، BDXL و IH-BD هستند؛ گفتنی است بلوری، فورمت کیفیت بالای نسل جدید دیسک‌های DVD است که پنج برابر آن‌ها ظرفیت دارد و در سال 2008 موفق شد رقیب خود، فورمت HD DVD را شکست دهد.