کامپیوتر

دانشجویی

کامپیوتر

دانشجویی

جدیدترین نت بوک acer

ACER با مشاهده این موفقیت دو مدل دیگر در سری Aspire One به بازار عرضه کرد، یکی با مانتیور 10.1 اینچی و دیگری با مانتیور 11.6 اینچی، که مدل 10.1 اینچی چندان مورد استقبال کاربران قرار نگرفت ولی مدل 11.6 اینچی توانست توجه بسیاری از کاربران را به سوی خود جلب کند. این مدل که با نام کامل Acer Aspire One 751h شناخته می‌شود، هم اکنون در بازار ایران نیز موجود است (البته با تفاوت قیمت 100 دلاری نسبت به قیمت جهانی آن!) و انتظار می‌رود با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شود.

Acer این مدل را هم مانند دو نت‌بوک قبلی خود با تنوع رنگی به بازار عرضه کرده که هر سلیقه‌ای نت‌بوک متناسب با شخصیت خود را خریداری کند البته رنگ آبی آن همچنان مانند اسلاف این نت‌بوک طرفداران بسیار بیشتری دارد. بارزترین مشخصه Aspire One 751h مانیتور بزرگ آن است که بزرگ‌ترین مانیتوری است که برای نت‌بوک‌ها ساخته و به بازار عرضه شده است. همانطور که در بالا هم اشاره شد این مانیتور از اندازه 11.6 اینچی برخوردار بوده و از استاندارد HD پشتیبانی می‌نماید. تصاویر نمایش داده شده روی این مانیتور از حداکثر رزلوشن 1366 در 768 پیکسل برخوردار هستند. با وجود این مانتیور دیگر دوره مانیتورهای کوچک و خستگی چشم در هنگام کار با نت‌بوک‌ها به سر آمده است. 


ادامه مطلب ...

افزایش ۴۰۰ درصدی سود اینتل

شرکت اینتل اعلام کرد، در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته سود حاصله از فروش تراشه ها لپ تاپ این شرکت 400 درصد افزایش یافته است.

به نقل از خبرگزاری سی نت نیوز، سود خالص حاصل از فروش تراشه شرکت اینتل در سال گذشته 4/2 میلیارد دلار یا 43 درصد به ازای هر سهم بوده که در سه ماه امسال این رقم به بیش از 433 درصد رسیده است که تحلیلگران این مبلغ را 38 سنت به ازای هر سهم برشمرده اند. 
براساس این گزارش، درسه ماهه اول امسال درآمد این شرکت مبلغ 3/10 میلیارد دلار یعنی بیشتر از 44 درصد بیش از مدت مشابه سال قبل بود.
"پاوگ اوتلینی" مدیر عامل شرکت اینتل اظهار داشت: سه ماهه نخست برای اینکه شرکت بهترین فصل تجاری تا کنون بوده است.
همچنین اینتل از فروش پردازنده های هشت هسته ای موسوم به 7500 XEON که ویژه سرورهاست نیز در اواخر فصل اول امسال سود خوبی به دست می آورد.
از سوی دیگر در این فصل فروش پردازنده های موبایل این شرکت نیز خوب بود به طوری که از 3/45 درصد به 63 درصد رسیده است.
گفتنی است، در فصل دوم امسال نیز انتظار می رود درآمد این شرکت ما بین 8/9 تا 6/10 میلیارد دلار باشد.

دانلود فلش پلیر ۱۰

Macromedia Flash Playerرا همه می شناسید . نرم افزاری همگانی که تقریبا بر روی هر رایانه و دستگاهی نصب بوده و این امکان را به شما می دهد تا بهترین انیمیشن و سرگرمی را از وب تجربه کنید. این پکیج تنها شامل فلش پلیر بوده و از نظر تکنیکی دارای کنترل اکتیوکس فلش پلیر است. لذا تنها برای اجرای فایلهایی کاربرد دارد که در مرورگر قابل نمایش هستند.

کسانی که برای پخش فیلم ها در فیس بوک مشکل دارند و در دانلود فایل فلش پلیر از سایت adobe مشکل دارند می توانند از لینک زیر استقاده کنند.





دانلود

دانلود لینک کمکی

لینک کمکی دوم

آلمانی ها برای آی پد رقیب ساختند

به گزارش ایسنا، طبق ادعای Neofonie GmbH، این تبلت که "وی‌پد" نام دارد با داشتن نمایشگر بزرگ‌تر، دوربین اینترنتی و پورت‌های USB برای اتصال پرینترها و دستگاه‌های دیگر بهتر از آی‌پد کار می‌کند. 

این تبلت 11.6 اینچی وعده باز بودن بیش‌تری را می‌دهد و برخلاف آی‌پد که فاقد پشتیبانی از فلش است، از این برنامه پشتیبانی می‌کند و برروی نسخه‌ای از سیستم عامل لینوکس اجرا می‌شود که از برنامه‌های آندروید و AIR ادوب پشتیبانی می‌کند.

"وی‌پد" همچنین دارای قابلیت کامل برای مرور وب، ای‌میل، کتاب الکترونیکی، آهنگ، ویدیو، بازی و محتواهای دیگر و امکان اجرای همزمان چند برنامه است.

این دستگاه که به همراه اطلاعاتی درباره قیمتش رسما معرفی شد، با داشتن 800 گرم وزن 120 گرم سنگین‌تر از آی‌پد بوده و عمر باتری آن شش ساعت است که به‌طور قابل ملاحظه‌ای کم‌تر از آی‌پد است.

سازنده این تبلت امیدوار است با انحصاری نکردن ارتباط با مصرف کننده و اجازه دادن به ناشران برای فروش محتوایشان در این پلتفرم بتواند آنها را جلب کند.

بر اساس آی‌پد اپل هنوز در آلمان برای فروش عرضه نشده و انتظار می‌رود "وی‌پد" زودتر از تبلت اپل در این کشور عرضه شود.

فلش مموری خود نابودگر

ویکتورینوکس، سازنده چاقوی ارتشی سوییسی افسانه‌یی، حافظه USB فوق مطمئن جدیدی عرضه کرده که دارای یک مکانیسم خودنابودگر است.

به گزارش ایسن، این حافظه فلش که "ویکتورینوکس سکور" نام دارد، درایو USB جدیدی است که در ظرفیت‌های هشت، 16 و 32 گیگابایت و با قیمت‌های 75 تا 270 دلار عرضه می‌شود و علاوه بر مکانیسم خودنابودگری دارای تدابیر امنیتی متنوعی از جمله تشخیص اثر انگشت و حسگر حرارتی است. 
دستگاه ویکتورینوکس نخستین USB مطمئن نیست و پیش از این محصولات سان دسک کروزر و کینگستون تکنولوژی دیتاتراول ولت پرایوسی به بازار عرضه شده‌اند اما هیچ‌کدام امکانات امنیتی اضافی حافظه فلش جدید را ندارند. 

سازنده این فلش درمورد مکانیسم خودنابودگر توضیحی نداده و تنها عنوان کرده در صورتی که کسی بخواهد به‌زور این حافظه را باز کند، موجب می‌شود این مکانیسم CPU و تراشه حافظه را بسوزاند.

این دستگاه از استاندارد رمزنگاری پیشرفته 256 برای حفاظت از اطلاعات و همچنین تراشه امنیتی اختصاصی خود استفاده می‌کند و از آنجا که یک چاقوی ارتشی سوییسی است با امکانات دیگری از جمله نور مینی LED، خودکار تاشو، تیغ، قیچی، آچار پیچ گوشتی و حلقه کلید همراه است.

خنجر مایکروسافت بر پشت گوگل

شرکت مایکروسافت اعلام کرد حاضر نیست بخاطر گوگل از چین خارج شود و به قوانین سانسور در چین احترام می‌گذارد.
ظاهراً امید برخی به اینکه جنگ گوگل با چین بر سر مساله سانسور بتواند دیگر شرکت‌های اینترنتی را نیز وارد این جبهه کند، به یاس مبدل شده است و اوضاع به گونه‌ای است که این روند ممکن است نتیجه عکس دهد و باعث ایجاد شکاف میان شرکت‌های بزرگ اینترنتی در جهان شود.
شرکت مایکروسافت که منافع قابل توجهی در چین دارد، صراحتا در پاسخ به انتقاد یکی از مقامات گوگل مبنی بر اینکه مایکروسافت علیه حقوق بشر و آزادی بیان حرکت می‌کند با رد این انتقاد اعلام کرد که این شرکت همچنان به قوانین سانسور در چین احترام می‌گذارد.
یک مقام ارشد مایکروسافت اعلام کرد که این شرکت بیست سال است در چین فعالیت می‌کند و نسبت به ادامه فعالیت خود علاقمند است و شرکت‌های دیگر نیز می‌توانند براساس منافع خود در این خصوص تصمیم بگیرند.

گوگل سرانجام پس از غائله حملات هکرها به سرورهای این شرکت که گفته می‌شود کار چینی‌ها بوده، موتور جستجوگر خود را از چین به هنگ‌کنگ منتقل کرد و ارائه خدمات بدون سانسور خود به کاربران چینی را آغاز کرد.

این اقدام اگرچه تازه‌ترین اقدام گوگل برای به چالش کشیدن قوانین سانسور اینترنتی در چین است اما این شرکت در تلاشست تا دولت آمریکا و دیگر شرکت‌های تجاری را با این توجیه که سانسور یک محدودیت غیرعادلانه برای حقوق بشر و اطلاع‌رسانی است، وارد این ماجرا کند.
برخی شرکت‌های تجاری فعال در چین مانند دل و گروه بزرگ تجاری Go Daddy برای پیروی از این اقدام گوگل اعلام آمادگی کرده‌اند.

گروه بزرگ تجاری Go Daddy که در امور ثبت نام دامنه‌های تجاری در چین مشغول است اعلام کرده است که احتمالا ثبت دامنه‌های اینترنتی با پسوند .CN را در چین متوقف خواهد کرد.
شرکت دل نیز به عنوان سومین تولیدکننده رایانه در جهان اعلام کرده است که احتمالا در پیروی از اقدام گوگل کارخانجات تولیدی خود را از چین به هند منتقل خواهد کرد و مایکل دل موسس این شرکت در دیدار با نخست‌وزیر هند این پیشنهاد را با وی مطرح کرده است.
اما در همین حال برخی شرکت‌های بزرگ اینترنتی دارای منافع در چین مانند یاهو و مای اسپیس مانند مایکروسافت اعلام کرده‌اند که حاضر نیستند از چین خارج شوند و از منافع خود در این کشور چشم بپوشند.

پدر رایانه درگذشت!

پدر رایانه‌های خانگی که به گونه‌ای آغازگر دوران حرفه‌ای زندگی افرادی مانند بیل گیتس و پائول آلن بوده است در سن 68 سالگی درگذشت.

به گزارش مهر، دکتر «هنری ادوارد رابرتز» مخترع دستگاه Altair 8800 است دستگاهی که به خاستگاه عصر رایانه‌های خانگی تبدیل شد. «پائول آلن» و «بیل گیتس» پس از دیدن تصویر این رایانه بر روی جلد یک نشریه با رابرتز تماس برقرار کرده و به او پیشنهاد دادند تا نرم افزار مورد نیاز این دستگاه را بنویسند. این نرم‌افزار Altair-Basic نام گرفت و در واقع به بنیان فعالیت‌های شرکت مایکروسافت تبدیل شد.

به گفته بنیانگذاران مایکروسافت، رابرتز در واقع شانس شناخته شدن را در اختیار دو جوان ناشناس که قبل از شهرت یافتن رایانه‌ها به این سیستم‌ها علاقه‌مند بودند قرار داد. شانسی که گیتس و پائول همیشه قدردان آن خواهند بود. «استیو وزنیاک» از شرکت اپل نیز درباره رابرتز می‌گوید وی با برداشتن قدمی بسیار حیاتی و مهم باعث شد ما به همه چیزی که امروز در اختیار داریم دست یابیم.

رابرتز بنیانگذار شرکت MITS بود که تجارت اصلی آن ساخت و فروش قطعات مدل‌های موشکی به شمار می‌رفت. این شرکت در دوره‌ای فروش قطعات ماشین حساب را نیز تجربه کرد که محصولات آن به سرعت در زیر سایه شرکت‌های بزرگتر ناپدید شد. در اواسط دهه 1970 در حالی که این شرکت با بدهی‌های بالای خود دست‌وپنجه نرم می‌کرد، رابرتز ساخت کیت‌های رایانه را آغاز کرد.

نتیجه این پروژه ساخت رایانه کامل Altair 8800 بود، رایانه‌ای که با تعدادی کلید کار می‌کرد و هیچ نمایشگری نداشت. تصویر این دستگاه 395 دلاری که قیمت آن با هزار دلار امروز برابری می‌کند، بر روی جلد مجله Popular Electronics منتشر شد و توجه بسیاری از جمله بیل گیتس و پاول آلن را به خود جلب کرد.

سپس پیشنهاد نوشته شدن نرم‌افزار برای این دستگاه از سوی این دو به رابرتز ارائه شد و این دو به تدریج به دفتر مرکزی شرکت MITS جایی که در نهایت به شرکت مایکروسافت تبدیل شد، نقل مکان کردند تا نرم‌افزار خود را که بعدها Basic نام گرفت، تولید کنند.

دکتر رابرتز پدر رایانه‌های خانگی جهان در سال 1977 شرکت خود را به فروش رساند و در روز اول ماه آوریل سال 2010 در اثر ذات الریه مضمن و طولانی مدتی که به آن مبتلا بود درگذشت.

یا مقلب القلوب و الابصار

عید نوروز را با تاخیر بر همه شما تبریک میگم