کامپیوتر

دانشجویی

کامپیوتر

دانشجویی

پرینتر همراه

باشنیدن کلمه پرینتر اولین چیزی که به ذهن مان می رسد گرفتن پرینت از اسناد و عکس های مان است و دومین چیز ، سایز و قابل حمل و نقل نبودن آن به آسانی است. اما Printouts  ذهنیت دوم شما را تغییر خواهد داد . این پرینتر با طراحی زیبا و سایز کوچک می تواند بعنوان یک ابزار دست برای شما و همیشه در کیف لپ تاپ شما باشد . این پرینتر با طول ۲۳ و عرض ۶ سانتیمتر زیاد جاگیر نبوده و بعنوان یک پرینتر کار راه انداز میتوان کمک دست باشد . برای پرینت گرفتن به کامپیوتر نیازی نیست و کافیست تا فلش درایو خود را به آن متصل کنید . به همه اینها دکمه ها و نمایشگر OLED را اضافه کنید که زیبایی کار را دوچندان کرده است.

هفت تن از بزرگان IT در ایران

دکتر بهمن ثیابی

مدیرعامل شرکت HiGrade انگلستان دکتر بهمن ثیابی استاد دانشگاه وست مینستر انگلستان ، از دهه هفتاد میلادی ، با سرمایه مالی اندک اما با فکر ممتاز و تلاش خویش ، توانست با همکاری جمعی از فارغ التحصیلان ایرانی مقیم انگلیس و مدیریت بهینه بر تیم فنی خود ، شرکت هایگرید اینترنشنال را با چند هزار دلار تاسیس کند. این شرکت ، در زمینه مونتاژ کامپیوترهای شخصی آغاز به کار کرد ، اما بعد ها ، با تولید نوت بوک های هایگرید و ابداع دستگاه ایستگاه رسانه ای دیجیتال (DMS) ، یکی از پیشرفته ترین شرکت های اروپایی در امر فناوری اطلاعات شد. به گونه ای که نوت بوک های HiGrade ، امروزه به عنوان ممتاز ترین نوت بوک های دنیای از نظر کیفیت و کارایی ، شناخته شده اند. سایت این شرکت ایرانی

امید کردستانی
معاون بازاریابی شرکت Google است مشهورترین خدمات گوگل در جهان موتور جستجوی بزرگ گوگل دات کام است ؛ با اینهمه تمام ایرانی ها در سراسر جهان ، گوگل را با نام امید کردستانی می شناسند. امید کردستانی، معاون ارشد رئیس گوگل در زمینه ارایه خدمات جهانی خرید و فروش کالا، سود فراوانی را نصیب بخش خصوصی این سایت اینترنتی کرده است. هفته نام تایم در سال 2004 از قول لورا لاک ، نویسنده این مجله نوشت : تلاش های مهندس کردستانی ، بزرگترین سایت جستجوگر دنیا را به داغ ترین بازار تبلیغاتی شبکه ای تبدیل کرده که فقط در ظرف ۱۸ ماه توانسته است از بیش از ۱۰۰ هزار آگهی کننده تبلیغاتی سبقت بگیرد. طبق محاسبات تحلیل گران، مالیات بر درآمد حاصل از این آگهی های تبلیغاتی ، یک میلیارد دلار سود مالی نصیب گوگل خواهد کرد. گفتنی است امید کردستانی فوق لیسانس MBA دارد و از مغزهای ارشد گوگل به شمار می آید.


فرزاد ناظم
پورتال بین المللی یاهو Yahoo.com را کم وبیش می شناسید و ممکن است در این وبسایت عضو بوده و دارای یک صندوق پستی اختصاصی باشید.جالب است بداینم مدیر فنی وبسایت یاهو نیز یک ایرانی موفق است ؛ مدیر فنی سایت Yahoo فرزاد ناظم در اوایل سال 1996 به عنوان معاون ارشد بخش فنی به یاهو (Yahoo) ملحق شده و در سال 1997 مدیر فنی آن شد .وی که دارای لیسانس علوم کامپیوتر از دانشگاه صنعتی کالیفرنیاست، مسئول نظارت بر تمامی حوزه های مهندسی، شامل نحوه عملکرد سایت و توسعه محصول است .تجربه کاری وی در مناصب فنی و اجرایی به بیش از 18 سال می رسد .ناظم قبل از اینکه به یاهو ملحق شود، معاون ارشد بخش وب سرور و رسانه شرکت معظم اوراکل (Oracle) بوده است .وی همچنین مسئولیتهای مختلفی را در شرکتهای SYDIS و Rolm Corporation به عهده داشته است.


امیر مجید مهر
معاون بخش رسانه های دیجیتال Microsoft مهندس امیر مجید مهر ، معاون ارشد بخش رسانه های دیجیتال نرم افزار ویندوز در شرکت مایکروسافت است. تیمی که سرپرستی ان را مجید مهر بر عهده دارد ، توسعه و پیاده سازی فناوری رسانه های دیجیتالی صدا و تصویر را در نرم افزارهای مختلف تحت ویندوز بر عهده دارد. Movie Maker2 ، power point 2003 از جمله محصولات کاربردی این بخش به شمار می آیند. قبل از ملحق شدن مجید مهر به مایکروسافت ، ایشان به عنوان مسئول ارشد بخش مهندسی ارتقای کارایی در شرکت سونی فعالیت می کرد.


جواد خاکی
غول نرم افزاری جهان ، مایکروسافت Microsoft را اکثر ایرانیان با محصولات موسوم به ویندوز Windows می شناسند ؛ سیستم عامل فعلی کامپیوتر شما هم ممکن است ویندوز ایکس پی باشد.
جالب است بداینم ؛ معاون بخش فناوری های شبکه ای Microsoft مهندس جواد خاکی ، به عنوان یکی از مطرح ترین مهندسان ارشد غول نرم افزاری جهان ، مایکروسافت به شمار می رود. ایشان ، در زمینه پروژه های مبتنی بر شبکه و ساخت دستگاه های مربوط به ان ، فعالیت می کند .پروژه هایی چون : dial-up networking ،, wireless networking ، broadband infrastructureاز جمله مشهور ترین فعالیت های شبکه ای مایکروسافت در سال های اخیر به مدیریت خاکی بوده است . ایشان 25 سال در زمینه طراحی سخت افزار و نرم افزار تجربه دارد و هم اینک مدیر یک تیم 700 نفری از کارمندان مایکروسافت است . استراتژی های موجود در توسعه ویندوز ویستا ، تا حد زیادی مربوط به نوآوری های آقای خاکی می باشد . به خاطر یک عمر فعالیت های ارزنده وی در زمینه توسعه محصولات شبکه ای ، دانشگاه پکن در سال 2003 به وی درجه پروفسور افتحاری اعطا کرد.


امید پیر یار
شاید برایتان جالب باشد بنیانگذاره خرده فروشی آنلاین و اینترنتی جهان ebay یک ایرانی است ؛ وی اکنون به مثابه ثروتمندترین یا پولدارترین فرد ایرانی شناخته می شود که حاصل فعالیت وی در ای بای است
بنیانگذاره خرده فروشی ebay امید پیر یار ، جوان ایرانی مقیم آمریکا ، حدود 10 سال پیش ، با ایجاد یک سایت خرید و فروش آنلاین اجناس دسته دوم در اینترنت ، به کمک همسرش در اتاق کوچکی در یکی از ایالت های امریکا ، فعالیت ebay.com را استارت زد. این سایت ظرف 5 سال ، پیر یار را به عنوان یکی از میلیاردر ترین ایرانیان جهان و در زمره یکی از بزرگان اینترنت قرار دارد. سایت خرده فروشی وی ، هم اکنون روزانه به میلیون ها نفر در سراسر جهان خدمات خرید و فروش آنلاین ارائه می دهد . مجموعه فعالیت های امید یار و تیم فنی وی ، دسترسی به میلیون ها کد کالا را در فروشگاه های الکترونیکی ebay برای بیش از 150 میلیون نفر در سراسر جهان فراهم کرده است . امیدیار در سال 1988 از دانشگاه Tufts لیسانس مهندسی علوم کامپیوتر دریافت کرد.

دکتر علی اکبر جلالی
سفیر ICT ایران در جهان دکتر علی اکبر جلالی ، فوق دکترای مهندسی برق و الکترونیک و استاد دانشگاه ویرجینیای غربی آمریکا است . ایشان ریاست یک پژوهشگاه تحقیقاتی ارزنده را در دانشگاه علم و صنعت تهران نیز عهده دار هستند. شهرت داخلی و بین المللی ایشان به دلیل تئوری موج چهارم وی برای دنیای مجازی و تلاش های بی وقفه در جهت گسترش ICT روستایی و طرح ملی دانشگاه مجازی در کشور و فراگیر کردن ضریب نفوذ فناوری اطلاعات باشد . مقالات و کنفرانس های متعدد دکتر جلالی در مراکز علمی و تحقیقاتی فناوری اطلاعات خارج از کشور ، ایشان را به یک عنوان ، سفیر ICT ایران در جهان کرده است .