کامپیوتر

دانشجویی

کامپیوتر

دانشجویی

کسب مقام اول

یکی از افتخارات اعضای این تیم کسب مقام اول لیگ نمایشی در Pnuopen2011(اولین المپیاد روباتیک) و کسب مقام اول در بین تمامی تیم های شرکت کننده در این مسابقات با عنوان نوآورترین تیم می باشد.   

p>img

src="http://s1.picofile.com/file/6642303818/DSC02572.jpg" ></p> 

<div><center><INPUT TYPE="image" src="http://blogskins.ir/45/send.jpg"></center></div 

div><center><INPUT TYPE="image"> sec="http://s1.picofile.com/file.6642303818/DSC02572.jpg"></center></div

ادامه مطلب ...

اصول سیستمهای کامپیوتری و فرق علوم کامپیوتر با کامپیوتر !!!

اصول سیستمهای کامپیوتری

اصول سیستمهای کامپیوتری یکی از درس های اصلی رشته علوم کامپیوتر هست که تو کنکور کارشناسی ارشد یکی از درسها با ضریب 3 محسوب میشه. ولی برای این درس هیچ منبع فارسی وجود نداره و فقط 2 تا منبع انگیلیسی به استادها معرفی شده که از روی مباحث اونها درس بدن. ولی استادها هم که تنبل ! استاد ما یک جزوه 30 صفحه داده بود که خیلی آماتور و ابتدائی بود. مثلا اینکه دستگاههای ورودی را نام ببرید ! ولی به نظر میرسه مباحث اصول سیستمهای کامپیوتری بیشتر در باره سخت افزار و معماری کامپیوتر باشه. ولی نه به سختی خود معماری کامپیوتر که تو رشته مهندسی هست و خیلی ها تو ارشد صفر درصد میزنن !

 

فرق علوم کامپیوتر با کامپیوتر !!!

و اما در جواب کامی که گفته بود این رشته چه فرقی با رشته کامپیوتر داره ؟! خود این رشته هم علوم کامپیوتر هست دیگه! بهتر بود می گفتی با کدوم رشته کامپیوتر! مثلا آی تی، نرم افزار یا سخت افزار! ولی در کل باید بگم که این رشته به هر 3 رشته بالا شبیه هست. مباحث هر 3 رشته رو به صورت پایه نه تخصصی تو این رشته می تونید پیدا کنید. ولی بیشتر به نرم افزار شبیه تا بقیه رشته ها! در کل علوم کامپیوتر کلاسیک ترین رشته کامپیوتر شناخته میشه که اهمیت خیلی زیادی تو کل دنیا به این رشته می دهند. حتی ارزش و اهمیتی که به این رشته تو آمریکا داده میشه خیلی بیشتر از بقیه رشته های کامپیوتری هست( برعکس ایران ). تو ایران هم این رشته به عنوان اولین رشته کامپیوتری وارد ایران شد. بعدها با اومدن 2 رشته نرم افزار و سخت افزار این رشته از لیست رشته های دانشگاهی حذف شد. ولی بعد یه مدت فهمیدند که نبود یک رشته ی پایه ای و عمیق در باره کامپیوتر تو ایران باعث ضعیف رشته های مهندسی و وابستگی بیش از اندازه به واردات علوم کامپیوتر میشه. که دوباره این رشته رو وارد ایران کردند و اهمیت زیادی هم بهش دادند. 

معرفی رشته علوم کامپیوتر

برق پدر و ریاضی مادر علوم کامپیوتر هستند !

پیشرفت سریع علم کامپیوتر و گسترش روزافزون کاربرد آن در تحقیقات علمی، صنایع، اقتصاد پزشکی و غیره ، ضرورت دستیابی و بهره برداری هر چه بیشتر از این علم را آشکار می سازد. ایجاد چنین دوره ای در جهت پی ریزی علوم کامپیوتر و گسترش آن در جهت خودکفایی علمی و تکنولوژیکی کاملاً ضروری و موثر می باشد.

ذکر این نکته ضروری است که در رشته علوم کامپیوتر بیشتر اصول علمی و مبانی ریاضی و ساخت و به کارگیری کامپیوتر مورد توجه قرار می گیرد.
دانشجویان این رشته باید آگاهی جامع از نظریه های علمی موجود در علوم کامپیوتر داشته باشند تا بتوانند دانش کامپیوتر را در حل مسایل بنیادی علوم کامپیوتر به کار گیرند.


ماهیت

دوره کارشناسی رشته علوم کامپیوتر یکی از دوره های آموزشی در نظام آموزشی عالی است که به منظور تحقق اهداف زیر ایجاد شده است:

- کسب آگاهی جامع از نظریه های علمی موجود در علوم کامپیوتر به نحوی که دانشجویان مفاهیم این علم را درک و نظرات عمیق آن را بالقوه کسب نمایند.

- آماده سازی دانشجویان و فارغ التحصیلان برای بکارگیری دانش کامپیوتر در حل مسائل بنیادی علوم کامپیوتر.

- ایجاد پایه های علمی و تخصصی لازم در تعریف دقیق مسائل و پی گیری، حل و اجرا در مراحل طراحی، پیاده سازی و اثبات منطقی صحت آنها جهت کاربردهای کامپیوتر.

- انطباق با روند تحولات علمی، تکنولوژیکی و اجتماعی در رابطه با کامپیوتر.

- ایجاد - دیدگاههای کلی و وسیع در رابطه با مطالبی که امکان بررسی عمیق آن در دوره کارشناسی ممکن نمی باشد.

پیشرفت سریع علوم کامپیوتر و گسترش روزافزون کاربرد آن در تحقیقات علمی، صنایع، اقتصاد، پزشکی و غیره ضرورت دستیابی و بهره برداری هرچه بیشتر از این علم را آشکار می سازد. ایجاد چنین دوره ای در جهت پی ریزی علوم کامپیوتر و گسترش آن در جهت خودکفایی علمی و تکنولوژیکی کاملاً ضروری و موثر می باشد.


توانایی های جسمی، علمی، روانی مورد نیاز و قابل توصیه

تسلط و علاقه به ریاضیات شرط اول موفقیت در رشته علوم کامپیوتر است. رشته علوم کامپیوتر با علم ریاضی بسیار در ارتباط است، به همین دلیل دانشجوی این رشته باید پایه ریاضی قوی داشته و بتواند با استدلال ریاضی با مسائل برخورد نماید، همچنین در الگوریتم نویسی که یکی از اساسی ترین گرایش های این رشته است مهارت کافی داشته باشد.

دانشجوی علوم کامپیوتر باید به ریاضیات علاقه مند و مسلط باشد. چون ریاضیات به طور گسترده ای (از منطق گرفته تا آمار) در این رشته مطرح میشود. در ضمن دانشجوی علوم کامپیوتر باید اطلاعات عمومی خوبی داشته باشد و پس از فارغ التحصیلی نیز از مطالعه و تحقیق دست نکشد. چون، دانشجوی این رشته در طی تحصیل تنها اطلاعات پایه ای و کلی را فرا می گیرد؛ اطلاعاتی که به او دید و جهت می دهد. اما اگر فردی بخواهد در بازار کار حضوری فعال داشته باشد، باید خودش تلاش کند و هیچ وقت به مطالعه و تحقیق پشت نکند.


نکات تکمیلی

تفاوت رشته مهندسی کامپیوتر با رشته علوم کامپیوتر چیست؟

بطور کلی در غالب دانشگاههای مهم دنیا فارغ التحصیلان علوم کامپیوتر در دو مکان تربیت می شوند. یکی در دانشکده فنی یا در دانشکده مهندسی برق یا در دانشکده مهندسی کامپیوتر است که بیشتر جنبه های سخت افزاری و همچنین طراحی و ساخت و نگهداری و الکترونیکی را شامل می شود. دیگری در دانشکده های ریاضی تحت عنوان علوم کامپیوتر تربیت می شوند که سعی می شود افرادی که توان طراحی و تجزیه و تحلیل سیستم ها، برنامه ریزی، طراحی شبکه ها، تحلیل داده ها، تولید نرم افزارها، بانکهای اطلاعاتی، انجام محاسبات علمی، طراحی الگوریتم ها، برنامه نویسی، طراحی شبکه ها، تولید نرم افزارها، بانکهای اطلاعاتی، انجام محاسبات علمی، سیستم های هوشمند، امور انفورماتیکی و غیره را دارند تربیت شوند که بطور وضوح این نوع مهارتها نیازمند داشتن فکر قوی و دانش ریاضی می باشند.

وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر

فارغ التحصیلان رشته علوم کامپیوتر می توانند در آزمون کارشناسی ارشد این رشته یا رشته های مهندسی کامپیوتر به ویژه مهندسی نرم افزار یا رشته ریاضی کاربردی شرکت کنند.


رشته های مشابه و نزدیک به این رشته

با توجه به واحدهای ارائه شده در این رشته، مشابهت زیادی بین این رشته و مهندسی های کامپیوتر نرم افزار و سخت افزار دیده می شود. همچنین تا حدودی با رشته های مهندسی برق و علوم ریاضی در ارتباط است.

آینده شغلی و بازار کار

فرصت های شغلی فارغ التحصیل علوم کامپیوتر در مقطع کارشناسی شباهت بسیاری با فارغ التحصیل مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار دارد اما در مقاطع بالاتر، فارغ التحصیلان این رشته بیشتر به حل مسائل تئوریک مطرح شده در علم کامپیوتر می پردازند. همچنین در یک قانون کار استاندارد، به ازای هر چهار نفر مهندس نرم افزار کامپیوتر به یک کارشناس علوم کامپیوتر نیاز است تا مدیریت گروه را بر عهده بگیرد. در ضمن انتخاب راه حل مسائل و حل آنها، همچنین تقسیم الگوریتم هادر بین چهار نفر مهندس نرم افزار و در انتها جمع کردن قسمت های توزیع شده بر عهده فارغ التحصیل علوم کامپیوتر است.

در کل نقش فارغ التحصیل علوم کامپیوتر به عنوان مدیر و هماهنگ کننده بسیار مهم و قابل توجه است و به همین دلیل دانشجویان این رشته دروسی در زمینه اصول مدیریت، مبانی اقتصاد و ریاضیات (علم ریاضی در تحلیل مسائل و انتخاب بهترین روش برای دستیابی به هدف بسیار مؤثر است) مطالعه می کنند.

 

پیش بینی وضعیت آینده رشته در ایران

فارغ التحصیلان رشته علوم کامپیوتر نقش بسیار مهمی را در توسعه کشور خواهند داشت. زیرا با در نظر گرفتن پتانسیلی که در آنها با توجه به مواد درسی و موضوعات مربوط ایجاد می شود می توانند در بسیاری از مراکز بزرگ صنعتی و مراکز تحقیقاتی و سازمانها و شرکت ها و وزارتخانه ها وظایف مهمی را بر عهده گیرند و با شرکت در پروژه های مهم نقش باارزشی را به ویژه در بعد نرم افزاری، محاسباتی، انفورماتیکی، اطلاعاتی و ارتباطاتی و برنامه ریزی داشته باشند. در ضمن فارغ التحصیلان این رشته می توانند حتی برای کشور نه تنها اشتغال ایجاد کنند، بلکه ارزآوری خیلی خوبی هم به ویژه از طریق تولید و فروش نرم افزارهای علمی، آموزشی، تحقیقاتی و محاسباتی، برای کشور داشته باشند. همانطوری که بعضی از کشورهای پیشرفته هم اکنون سالیانه چند میلیارد دلار از این طریق درآمد ارزی دارند.

خاطرات یک دانشجو در پیام نور

دوشنبه اول مهر:امروز روز اولی است که من دانشجو شده ام. شماره ی کلاس را از روی برد پیدا کردم. توی کلاس هیچ کس نبود، فقط یک پسر نشسته بود. وقتی پرسیدم «کلاس ادبیات اینجاست؟» خندید و گفت:بله، اما تشکیل نمی شه(!)و دوباره در مقابل تعجبم گفت که یکی دو هفته ی اول که کلاس ها تشکیل نمی شود و خندید.با اینکه از خندیدنش لجم گرفت، اما فکر کنم او از من خوشش آمده باشد؛ چون پرسید که ترم یکی هستید یا نه. گمانم می خواست سر صحبت را باز کند و بیاید خواستگاری؛ اما شرط اول من برای ازدواج این است که شوهرم زیاد نخندد!


دو هفته بعد، سه شنبه:امروز دوباره به دانشگاه رفتم. همان پسر را دیدم از دور به من سلام کرد، من هم جوابش را ندادم. شاید دوباره می خواست از من خواستگاری کند. وارد کلاس که شدم استاد گفت:"دو هفته از کلاس ها گذشته، شما تا حالا کجا بودید؟" یکی از پسرهای کلاس گفت:«لابد ایشان خواب بودن.» من هم اخم کردم. اگر از من خواستگاری کند، هیچ وقت جوابش را نمی دهم چون شرط اول من برای ازدواج این است که شوهرم زیاد طعنه نزند!

چهارشنبه:امروز صبح قبل از اینکه به دانشگاه بروم از اصغر آقا بقال سر کوچه کیک و ساندیس گرفتم او هم از من پرسید که دانشگاه چه طور است؟ اما من زیاد جوابش را ندادم. به نظرم می خواست از من خواستگاری کند، اما رویش نشد. اگر چه خواستگاری هم می کرد، من قبول نمی کردم؛ آخر شرط اول من برای ازدواج این است که تحصیلات شوهرم اندازه ی خودم باشد!

جمعه:امروز من خانه تنها بودم. تلفن چند بار زنگ زد. گوشی را که برداشتم، پسری گفت: خانم میشه مزاحمتون بشم؟ من هم که فهمیدم منظورش چیست اول از سن و درس و کارش پرسیدم و بعد گفتم که قصد ازدواج دارم، اما نمی دانم چی شد یخ کرد و گفت نه و تلفن را قطع کرد. گمانم باورش نمی شد که قصد ازدواج داشته باشم. شرط اول من برای ازدواج این است که شوهرم خجالتی نباشد!

سه هفته بعد شنبه:امروز سرم درد می کرد دانشگاه نرفتم. اصغر آقا بقال هم تمام مدت جلوی مغازه اش نشسته بود، گمانم منتظر من بود. از پنجره دیدمش. این دفعه که به مغازه اش بروم می گویم که قصد ازدواج ندارم تا جوان بیچاره از بلاتکلیفی دربیاید، چون شرط اول من برای ازدواج این است که شوهرم گیر نباشد!

سه شنبه:امروز دوباره همان پسره زنگ زد؛ گفت که حالا نباید به فکر ازدواج باشم. گفت که می خواهد با من دوست شود. من هم گفتم تا وقتی که او نخواهد ازدواج کند دیگر جواب تلفنش را نمی دهم، بعد هم گوشی را گذاشتم. فکر کنم داشت امتحانم می*کرد، ولی شرط اول من برای ازدواج این است که شوهرم به من اعتماد داشته باشد!

چهارشنبه:امروز یکی از پسرهای سال بالایی که دیرش شده بود به من تنه زد؛ بعد هم عذرخواهی کرد، من هم بخشیدمش. به نظرم می*خواست از من خواستگاری کند، چون فهمید من چه همسر مهربان و با گذشتی برایش می*شوم؛ اما من قبول نمی*کنم. شرط اول من برای ازدواج این است که شوهرم حواسش جمع باشد و به کسی تنه نزند!

جمعه: امروز تمام مدت خوابیده بودم؛ حتی به تلفن هم جواب ندادم، آخر باید سرحرفم بایستم. گفته بودم که تا قصد ازدواج نداشته باشد جواب تلفنش را نمی دهم. شرط اول من برای ازدواج این است که شوهرم مسئولیت پذیر باشد!

دوشنبه:امروز از اصغرآقا بقال 2 تا کیک و ساندیس گرفتم. وقتی گفتم دو تا، بلند پرسید چند تا؟ من هم گفتم دو تا. اخم هایش که تو هم رفت فهمیدم که غیرتی است. حالا مطمئنم که او نمی تواند شوهر من باشد. چون شرط اول من برای ازدواج این است که شوهرم غیرتی نباشد، چون این کارها قدیمی شده!

پنچ شنبه: امروز دوباره همان پسره تلفن زد و گفت قصد ازدواج ندارد، من هم تلفن را قطع کردم. با او هم ازدواج نمی کنم؛ چون شرط اول من برای ازدواج این است که شوهرم هی مرا امتحان نکند!

دوشنبه: امروز روز بدی بود. همان پسر سال بالایی شیرینی ازدواجش را پخش کرد. خیلی ناراحت شدم گریه هم کردم ولی حتی اگر به پایم هم بیفتد دیگر با او ازدواج نمی کنم. شرط اول من برای ازدواج این است که شوهرم وفادار باشد!

شنبه: امروز یک پسر بچه توی مغازه ی اصغرآقا بقال بود. اول خیال کردم خواهرزاده اش است، اما بچه هه هی بابا بابا می گفت. دوزاریم افتاد که اصغرآقا زن و بچه دارد. خوب شد با او ازدواج نکردم. آخر شرط اول من برای ازدواج این است که شوهرم زن دیگری نداشته باشد!

یکشنبه: امروز همان پسری که روز اول دیدمش اومد طرفم. می دانستم که دیر یا زود از من خواستگاری می کند. کمی که من و من کرد، خواست که از طرف او از دوستم "ساناز" خواستگاری کنم و اجازه بگیرم که کمی با او حرف بزند. من هم قبول نکردم. شرط اول من برای ازدواج این است که شوهرم چشم پاک باشد!

ترم آخر : امروز هیچ کس از من خواستگاری نکرد. من می دانم می ترشم و آخر سر هم مجبور می شم زن اکبرآقا مکانیک بشوم.

نتیجه اخلاقی:بشین سر جات بابا کسی از تو خواستگاری نمیکنه یا همون صد نا بده آش به همین خیال باش...........!!!

زمان و نحوی ثبت نام در مراکز پیام نور

مدارک لازم برای ثبت نام در رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور 1- اصل دیپلم کامل متوسطه یاگواهی آن برای داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه با مهر و امضای مدیر دبیرستان و یا هنرستان و یکبرگ فتوکپی آن که نوع دیپلم ، بخش وشهرستان محل اخذ دیپلم در آن قید شده باشد.
2- اصل مدرک و یاگواهی تحصیلی متوسطه سال ماقبل دیپلم و دوسال ماقبل دیپلم برای داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه با مهر و امضای مدیر دبیرستان و یا هنرستان و یکبرگ فتوکپی آن که بخش وشهرستان محل اخذ مدرک تحصیلی سال  ما قبل دیپلم و بخش و شهرستان محل اخذ مدرک دوسال ما قبل دیپلم در آن مشخص باشد.
3-اصل گواهینـــامه پایان دوره پیش دانشگاهی یاگواهی آن برای داوطلبان نظام جدید آموزش متوسطه بامهرو امضاء مدیرمرکز پیش دانشگاهی ویکبرگ فتوکپی آن که نوع گواهینامه  پیش دانشگاهی ،  بخش و شهرستان محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی در آن قید شده باشد.
تبصره1- دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی نظام جدید آموزش متوسطه باید حداکثر تا پایان شهریور ماه 1388 موفق به اخذ گواهینامه دوره پیش دانشگاهی شده باشند.
تبصره2- دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی پذیرفته شده در رشته‌هایی که صرفاً در نیمسال دوم پذیرش می‌شوند حداکثر تا 30/11/88 باید موفق به اخذ گواهینامه دوره پیش دانشگاهی شده باشند.
4-اصل مدرک دیپلم ویاگواهی دیپلم متوسطه نظام جدید آموزش متوسطه و سال ماقبل دیپلم برای داوطلبان نظام جدید آموزش متوسطه بامهر وامضاء مدیر دبیرستان ویاهنرستان و یکبرگ فتوکپی آن که بخش محل اخذ دیپلم و بخش محل اخذ مدرک سال ماقبل دیپلم  نظام جدید در آن مشخص شده باشد
تبصره- اصل یا گواهی پایان دوره 3 ساله (دیپلم) نظام جدیدآموزش متوسطه حاوی معدل کتبی برای داوطلبانی که دیپلم متوسطه نظام جدید خود را در سال 1384 ، 1385، 1386 و یا 1387 اخذ نموده اند.
5-اصل و یاگواهی مدرک دوره کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و یا مدرک پایان دوره کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی وحرفه ای وابسته به وزارت آموزش وپرورش برای پذیرفته شدگان دارای مدرک مذکور باقیدتاریخ اخذ مدرک کاردانی (حداکثر تاتاریخ 31/6/1388) که در آن بخش و شهرستان محل اخذ مدرک کاردانی مشخص شده باشد، بانضمام تصویر آن .هم چنین اصل و یا گواهی دیپلم متوسطه و سال ما قبل دیپلم متوسطه  با مهر و امضای مدیر دبیرستان و یا هنرستان که بخش و شهرستان محل اخذ دیپلم و سال ما قبل دیپلم در آن مشخص شده باشد، بانضمام یک برگ تصویر آن .
6-ارائه اصل گواهینامه انجام خدمات قانونی مقرر (طرح لایحه نیروی انسانی) برای پذیرفته شدگان دارای مدرک کاردانی گروه آموزشی پزشکی که پایان طرح نیروی انسانی آنان تا تاریخ 31/6/88 و یا 30/11/88 می باشد.
7-اصل شناسنامه و یکبرگ فتوکپی از تمام صفحات آن.
8-شش قطعه عکس تمام رخ 4*3 تهیه شده در سال جاری.
تبصره- 12 قطعه عکس تمام رخ 4*3 تهیه شده در سال جاری منحصراً برای برادرانی که باتوجه به ضوابط پس از ثبت نام در موسسه آموزش عالی برای آنان معافیت تحصیلی صادر می گردد.
9-مدرکی که وضعیت نظام وظیفه راباتوجه به مقررات وظیفه عمومی مندرج در صفحات 33 و 34 دفترچه راهنمای شماره 1 آزمون سراسری سال 1388 مشخص کند(برای برادران).
10-اصل حکم مرخصی سالانه یا موافقت کتبی و بدون قیدوشرط سازمان متبوع برای کارمندان دولت.
11-اصل و کپی دفترچه بیمه (درصورت دارابودن) اعم از خدمات درمانی ، تامین اجتماعی ، ارتش و ... برای پذیرفته شدگان رشته های تحصیلی گروه آموزشی پزشکی .
12- معرفــی نامه های مشروحه ذیل لازم است حــداکثر تا قبل از انتخاب واحد برای نیمـسال دوم سال تحصیلی جــاری
(نیمــسال دوم سال تحصیلی 89-1388 ) توسط پذیرفته شدگان و یا از طریق ارگان ذیربط به دانشگاه یا مــوسسه آموزش عالی مربوط تحویل گردد، درغیر این صورت از ثبت نام آنان برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری ممانعت بعمل خواهد آمدو قبولی آنان » کان لم یکن « تلقی می گردد.
1-12-معرفی نامه رسمی از سازمان متبوع برای بهیاران پذیرفته شده در رشته پرستاری‌که از سهمیه بهیاران استفاده‌نموده اند.
2-12-معرفی نامه رسمی ازوزارت آموزش و پرورش (فرم شماره 3 «فرم سهمیه آموزگاران» ) باامضاء و مهر رئیس آموزش وپرورش ناحیه یا منطقه شهرستان ذیربط، ‌برای پذیرفته‌شدگانی که آموزگار رسمی (رسمی قطعی ، رسمی آزمایشی یا پیمانی) وزارت آموزش و پرورش می باشند و با استفاده از بورسیه آموزگاران در رشته‌ راهنمایی و مشاوره  پذیرفته شده‌اند.
3-12-معرفی نامه رسمی از ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یا وزارت جهادکشاورزی  با امضاء و مهر هر یک از روسای ارگانهای مذکور که در آن قید شده باشد، داوطلب با توجه به ماده 1و تبصره های چهارگانه آن در آیین نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان وجهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و سایر شرایط مندرج در آیین نامه مذکور ، واجد شرایط استفاده از سهمیه رزمندگان می باشد.
تبصره- براساس هماهنگی های انجام شده ، گواهی های مربوط به ردیف 3ـ12 توسط ارگانهای ذیربط بطور یکجا به موسسه آموزش عالی محل قبولی پذیرفته شدگان ارسال خواهدشد.
توضیح بسیار مهم :
-باتوجه به ادغام ارگانهای بنیاد شهید انقلاب اسلامی ، بنیاد جانبازان انقلاب اسلامی و ستاد رسیدگی به  امور آزادگان تحت عنوان بنیاد شهید و امور ایثارگران بدین وسیله به اطلاع آن دسته از داوطلبانی که با استفاده از سهمیه ذیل پذیرفته شده اند می رساند، در زمان ثبت نام ملزم به ارائه تاییدیه سهمیه ثبت نامی نمی باشند و ملاک عمل برای ثبت نام همان عنوان درج شده در لیست های ارسالی به موسسات می‌باشد. بدیهی است چنانچه سهمیه پذیرفته شده ای  از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد تایید قرار نگیرد تا قبل ازشروع نیمسال دوم سال تحصیلی جاری از تحصیل وی ممانعت بعمل خواهد آمد.
ارگان بنیاد شهید و امور ایثارگران شامل سهمیه های ذیل می باشد:
(1) سهمیه شاهد شامل : فرزندان معظم شهدا و یا مفقودالاثر ، جانبازان عزیز با جانبازی 70 درصد به بالا ، فرزند جانبازان عزیز با جانباری 50 درصد به بالا و فرزند آزادگان عزیز.
(2) سهمیه خانواده شهدا : شامل پدر، مادر ، برادر و خواهر شهید .
(3) سهمیه رزمندگان : شامل همسران  معظم شهدا و‌یا مفقودالاثر‌،‌همسران آزادگان عزیز‌،همسران جانبازان عزیز با ‌جانبازی‌50 درصد به بالا .
(4) سهمیه جانبازان : شامل جانبازان عزیز با جانبازی 25 الی 69 درصد.
(5) سهمیه آزادگان : شامل آزادگان عزیز.
(6) سهمیه فرزندان و همسران جانباز با جانبازی 25 تا 49 درصد.
پذیرفته شدگان هر یک از رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور لازم است بر اساس جدول ذیل برای ثبت نام به مرکز دانشگاهی محل قبولی مراجعه و بهنگام ثبت نام در مرکز دانشگاهی پیام‌نور ذیربط مدارک ذیل را ارائه نمایند.


شنبه 4/7/88

کلیه پذیرفته‌شدگانی که حرف اول نام خانوادگی آنان «الف» تا «ث» می‌باشد.

یکشنبه 5/7/88

کلیه پذیرفته‌شدگانی که حرف اول نام خانوادگی آنان «ج» تا «ژ» می‌باشد.

دوشنبه 6/7/88

کلیه پذیرفته‌شدگانی که حرف اول نام خانوادگی آنان «س» تا «ظ» می‌باشد.

سه‌شنبه 7/7/88

کلیه پذیرفته‌شدگانی که حرف اول نام خانوادگی آنان «ع» تا «ل» می‌باشد.

چهار‌شنبه 8/7/88

کلیه پذیرفته‌شدگانی که حرف اول نام خانوادگی آنان «م» تا «ی» می‌باشد.

پنج ‌شنبه 9/7/88 و شنبه 11/7/88

ثبت نام با تاخیر

1- مدارک مندرج در بندهای 1و2 بند »الف « برای داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه و 3و4 بند » الف « برای داوطلبان نظام جدید آموزش متوسطه و هم چنین  مدارک مندرج در بندهای 5 ، 7 ، 8 و 9قسمت »الف « این اطلاعیه.
2-یکی از مدارک مورد قبول دانشگاه به شرح ذیل باتوجه به شهرستان محل سکونت و یا اشتغال (برای کارکنان دولت) که نشان‌دهنده سکونت پذیرفته شده در حوزه زیر پوشش مرکز دانشگاهی پیام نور مربوط با توجه به دفترچه راهنمای شماره 2، باشد.
1-2- محل اخــذ  مدرک تحصیلی سال آخر دوره متوسطه داوطلب در شهرستان زیرپوشش مرکز یا واحد دانشگاه. .
2-2- دو سال آخر اقامت داوطلب به صورت پیوسته از تاریخ 1/7/1386 تا 31/6/1388 درشهرستان زیرپوشش مرکز یا واحد دانشگاه..
3-2-محل تولد وسال آخر اقامت داوطلب از تاریخ 1/7/1387تا 31/6/1388درشهرستان زیرپوشش مرکز یا واحد دانشگاه..
4-2-محل اشتغال  حداقل تا تاریخ 31/6/88 در شهرستان زیر پوشش مرکز یا واحد دانشگاه..

3-معرفی نامه های مندرج در بند 3-12قسمت ((الف)) این اطلاعیه لازم است حداکثر تا قبل از انتخاب واحد برای نیمسال دوم سال تحصیلی 89-1388 توسط ارگانهای ذیربط برای پذیرفته شدگان با سهمیه های مربوط به مرکز دانشگاهی پیام نور

محل قبولی پذیرفته شده تحویل گردد،  در غیر این صورت برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری از آنان ثبت نام به عمل نخواهدآمد و قبولی آنان »کان لم یکن « تلقی می‌گردد.
4-اصل فرم انصراف قطعی از تحصیل برای دانشجویان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی که به تایید موسسه آموزش عالی محل تحصیل قبلی و اداره کل امور دانشجویان داخل ذیربط رسیده باشد.