کامپیوتر

دانشجویی

کامپیوتر

دانشجویی

درخواست آلمانی ها از یوتوب برای حذف ۶۰۰ ویدو

سازمانی که برای آهنگسازان و ترانه‌سرایان آلمانی حق کپی‌رایت جمع‌آوری می‌کند، از یوتیوب خواست صدها ویدیویی میزبانی شده در این سایت را که به‌طور غیرقانونی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، حذف کند.

به گزارش ایسنا، سازمان GEMA که نماینده 60 هزار آهنگساز، ترانه‌سرا و ناشر موسیقی است از وب‌سایت‌ها و شبکه‌های رادیو و تلویزیونی برای هر بار استفاده از قطعات موسیقی تولید شده توسط اعضای خود پول دریافت می‌کند. 

این گروه آلمانی که به اتفاق شرکای بین‌المللی‌اش دارنده حق کپی‌رایت حدود 60 درصد از آهنگ‌های جهان است، طی سال گذشته با یوتیوب که به گوگل متعلق است، در مذاکره بوده و تلاش کرده قراردادش با این سایت را که در اول ماه آوریل به پایان رسیده، تجدید کند اما این مذاکرات بی‌نتیجه ماند.

بر اساس این گزارش، این سازمان در سال گذشته بیش از 800 میلیون یورو پول برای همه چیز از آهنگ‌های پخش شده در اتاق‌های انتظار پزشکان تا شبکه‌های رادیویی دریافت کرده است.

گوگل ضمن ابراز ناامیدی از تصمیم GEMA اعلام کرده اگر پولی را که این گروه خواهان آن است، پرداخت کند، هر باری که کاربری کلیپ‌های ساخته شده توسط آهنگسازان حرفه‌یی را در یوتیوب مشاهده کند، ضرر خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد