کامپیوتر

دانشجویی

کامپیوتر

دانشجویی

مدیریت فونت در لینوکس

بازگشایی و نصب Font های سیستم در لینوکس کار ساده ای است و حتی از File Manager نیز می توان کمک گرفت اما برای مقایسه و مدیریت آن ها باید از برنامه های جانبی استفاده کرد. برنامه ای قدرتمند و در عین حال سریع. Font Manager یکی از این قبیل نرم افزارهای لینوکسی است که کاربر را قادر می سازد تا فونت ها را بازگشایی, مدیریت, مقایسه و حتی نصب نماید. این نوع از برنامه های جانبی, اکثرا جزو ابزارهای طراحان می باشد تا بتوانند در کمترین زمان ممکن Font مورد علاقه خود را نصب و استفاده کنند (یا شاید با دیگر انواع مقایسه نمایند).

نصب Font Manager به سادگی یک جست و جو در Synaptic یا Ubuntu Software Center است و از حجم کمی هم برخوردار است. پس از نصب, وارد برنامه می شویم تا نگاهی به خصوصیات برنامه داشته باشیم.

بازگشایی قلم هامقایسه و مدیریت فونت ها با Font Manager

پس از باز شدن پنجره اصلی محیط ساده نرم افزار, توجه ما را به خود جلب می کند. در سمت چپ لیست فونت ها و در سمت راست نمایش هر فونت نشان داده می شود. این بهترین روش برای مرور فونت ها است.

اگر شما بر روی پروژه ای کار می کنید, می توانید از این روش برای ایده های جدید استفاده کنید. ظاهر برنامه طوری است که به شما اجازه تغییر پنجره ها را می دهد.

اگر بر روی گزینه “browse” کلیک کنید روند کار تغییر می کند و لیست قلم ها را با نام و شیوه و نمایش هر یک مشاهده خواهید کرد! (شکل زیر)

مدیریت و مقایسه فونت ها با  Font Manager

و با زدن دکمه “Compare” می توانید هر فونت را با دیگری مقایسه نمایید.

نصب قلم های جدید

مدیریت و مقایسه راحت فونت ها در لینوکس اوبونتوبرای نصب قلم مورد نظر خود می توانید از امکانات Font Manager استفاده کنید و با زدن دکمه “Install Fonts” پنجره ای جدید باز می شود که می توانید قلم ها را از مسیر مورد نظر انتخاب کنید.

همان طور که در شکل می بینید, Font Manager قادر هست که فونت ها را نیز از سیستم خذف نماید. اگر قصد دارید به صورت دسته جمعی Font ها را که در یک Directory معین قرار دارند, نصب کنید می توانید از گزینه اول استفاده کنید و مسیر پوشه را وارد کنید.

دریافت Font Manager

با توجه به اینکه از چه نسخه ای از لینوکس که در حال استفاده هستید, می توانید نام برنامه را در Package Manager سیستم خود مشاهده نمایید. اگر وجود نداشت از این پیوند استفاده نمایید تا برنامه را به صورت جداگانه دریافت و نصب کنید. Font Manager Source Code.

کاربران Ubuntu می توانند از پیوند روبرو استفاده کنند تا برنامه تحت Software Center نصب شود. Install Font Manager In Ubuntu.

http://pc-article.ir
http://www.makeuseof.com
عکس ها از makeuseof

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد