کامپیوتر

دانشجویی

کامپیوتر

دانشجویی

پر حجم ترین دیسک بولوری جهان ساخته شد

دیسک بلوری قابل رایتی از سوی سازنده الکترونیکی ژاپنی شارپ عرضه خواهد شد که می‌تواند به اندازه چهار فصل از یک سریال تلویزیونی را ذخیره کند.

به گزارش ایسنا، این دیسک که نخستین دیسک بلوری سه لایه جهان است، دارای گنجایش ذخیره‌سازی اطلاعات صد گیگابایت است که دو برابر دیسک‌های بلوری دو لایه موجود در بازار است. 

این دیسک که تنها برای یکبار قابل رایت خواهد بود، از 30 ماه ژوییه در بازار ژاپن عرضه می‌شود و انتظار می‌رود قیمت هر دیسک پنج هزار ین (60 دلار) باشد. شارپ هم‌چنین دستگاه‌های رایت سازگار با این دیسک را نیز خواهد فروخت.

این فرمت به کاربران امکان می‌دهد حدود 12 ساعت برنامه دیجیتالی تلویزیونی زمینی یا 8.6 ساعت برنامه دیجیتالی ماهواره یی را با کیفیت تصاویر بالا ضبط کنند. 

اما اگر کیفیت تصاویر پایین باشد، میزان ضبط می‌تواند تا 10 برابر افزایش یافته و ذخیره‌سازی چهار فصل کامل از یک سریال تلویزیونی را امکان‌پذیر کند.

 

۸ قابلیت ویندوز ۸

از هم‌اکنون تا زمان تکمیل ویندوز 8 و عرضه آن به بازار حدود 2 سال باقی مانده است و از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که مایکروسافت برای ویندوز 8 در نظر گرفته، سازگاری این محصول برای به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها با محصولات HP، OEM و دیگر شرکای مایکروسافت است.
بر اساس آخرین برنامه‌ریزی‌های مایکروسافت، 8 قابلیت کاربردی که قرار است در ویندوز 8 به کار گرفته شوند در زیر آورده شده است: 
- ورود به رایانه با تشخیص چهره کاربر به جای رمز عبور: در سال 2012 میلادی حسگرهای به‌کار رفته در دستگاه‌هایی مانند میکروفون‌ها، دوربین‌های دیجیتالی، گیرنده ماهوره‌ای GPS، سیستم‌های سرعت‌سنج، دماسنج و حسگرهای مغناطیسی که با رایانه‌های شخصی سازگار هستند، به ویندوز 8 امکان می‌دهند که پس از تشخیص چهره کاربر اجازه ورود به رایانه را صادر کند.
- امکان پیروی ویندوز 8 از دستگاه‌های الکترونیکی: مایکروسافت در نظر دارد نسخه جدید سیستم‌عامل خود را از حالت ماشین-محور خارج کرده و به صورت کاربر-محور ارایه دهد. این مسئله به این معنی خواهد بود که ویندوز 8 می‌تواند زمانی که شما از رایانه شخصی به لپ‌تاپ و به دستگاه‌های دیجیتالی کوچک‌تر منتقل می‌شوید، خدمات متناسب با شما را ارایه دهد. 


ادامه مطلب ...

نرم افزار هشت پایه پیشگو ارائه شد

پل پیشگو، هشت‌پای معروفی که نام وی با جام جهانی 2010 گره خورده است، یک رقیب مجازی پیدا کرده است.

پل پیشگو، هشت‌پای معروف آکواریوم شهر اوبرهاوزن آلمان است که با پیش‌بینی درست بسیاری از مسابقات تیم ملی فوتبال آلمان به شهرت جهانی رسید.
اکنون خبر می‌رسد که نسخه نرم‌افزاری این هشت‌پا تولید و عرضه شده است.

به گزارش ایتنا به نقل از آسوشیتد پرس، یک شرکت نرم‌افزاری برزیلی به نام uTouchLabs، نوعی نرم‌افزار جالب به نام «از هشت‌پا بپرسید» طراحی کرده است که در آن می‌توان از پل پیشگو برای انتخاب بین دو گزینه استفاده کرد!
در واقع کاربر با استفاده از این نرم‌افزار می تواند به طور تصادفی، از دو گزینه یکی را انتخاب نماید.

این گزینه‌ها هر چیزی می‌تواند باشد: سینما یا تئاتر؟ پیتزا یا سوشی؟ دامن یا شلوار؟ سالاد یا سوپ؟ اگر در هر مورد شک دارید، کار را به «پل پیشگو» که امتحان خود را به خوبی پس داده، واگذار کنید.

احتمالاً می‌دانید که روش پیش‌بینی هشت پای واقعی به این صورت بود که دو ظرف غذا برای او گذاشته می‌شد که بر روی هر کدام پرچم یک کشور قرار داشت. انتخاب ظرف غذا به معنای پیش‌بینی پیروزی همان تیم بود.

اکنون نیز در این نرم‌افزار یک تصویر از هشت پا، بین دو گزینه یکی را انتخاب می کند.

 



این نرم‌افزار که ویژه گوشی‌های آیفون ساخته شده است، 99 سنت قیمت دارد و کاربران برای خرید آن باید به فروشگاه‌های iTunes اپل مراجعه نمایند.

به نظر می‌رسد هر چند تب جام جهانی فروکش کرده است ولی این هشت‌پای عجیب قرار نیست به این زودی عرصه را واگذار نماید!

دریافت ایمیل اعضای گروه

لطفاْ اعضای گروه روباتیک در قسمت نظر ایمیل خود را وارد کنند تا بتوانیم راحت تر با شما ارتباط برقرار کنیم

باتشکر گروه روباتیک دانشگاه پیام نور مرکز زنجان

ویندوز۸

مایکروسافت هنوز به طور رسمی اخباری در مورد نسخه آتی سیستم‌عامل خود که فعلا با نام "ویندوز 8" شناخته می‌شود منتشر نکرده است، اما تعداد زیادی از سایت‌های اینترنتی علاقمند به محصولات مایکروسافت اطلاعات جدیدی از این سیستم‌عامل ارایه داده‌اند.
فرانسیسکو مارتین گارچیا در سایت اینترنتی Microsoft Journal Web تصاویر جدیدی از سیستم‌عامل "ویندوز 8" منتشر و روی آن مهر "محرمانه مایکروسافت" را زده است. از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که در "ویندوز 8" به کار رفته است می‌توان به سیستم تشخیص چهره کاربر برای تصدیق رمز عبور و افزایش سرعت بالا آمدن سیستم عامل اشاره کرد.
تصاویر منتشر شده همچنین نشان می‌دهد که نسخه جدید سیستم‌عامل مایکروسافت می‌تواند از برخی قابلیت‌ها از جمله تصاویر سه‌بعدی، سیستم برقراری ارتباط بی‌سیم با گیرنده‌های تلویزیونی، ورودی USB 3.0 و سیستم ارتباطی بلوتوث 3.0 پشتیبانی کند.
قابلیت دیگری که در این سیستم‌عامل به کار رفته، فناوری هوشمندی است که می‌تواند نور مانیتور را به صورت خودکار بررسی کند و آن را تغییر دهد. مایکروسافت همچنین در حال تکمیل سیستمی است که به موجب آن رایانه می‌تواند ضمن بازشناسی برنامه‌های پیش‌فرض، فایل‌ها، تغییرات انجام شده و ابزارهای کاربر را حفظ کند.
 

انتقال بلاگفا به وردپرس

از این به بعد دیگه بلاگفا ای ها مجبور نیستن تا ابد توی بلاگفا بمونن

من واقعا نمیدونم بلاگفا چه جوری یه همچین حقی رو از کاربرش گرفته و نمیذاره مطالب خودشونو منتقل کنن به جای دیگه، یکی نیست بگه بابا این مطالب رو من خودم نوشتم یعنی چی حق ندارم ازشون استفاده کنم!؟ جالب تر اینه که حتی یه پشتیبان درست  هم نمیشه از مطالب گرفت. این شد که تصمیم گرفتم یه افزونه برای وردپرس بنویسم که مطالب رو منتقل کنه به وردپرس.

انتقال بلاگفا به وردپرس

از این به بعد دیگه بلاگفا ای ها مجبور نیستن تا ابد توی بلاگفا بمونن

من واقعا نمیدونم بلاگفا چه جوری یه همچین حقی رو از کاربرش گرفته و نمیذاره مطالب خودشونو منتقل کنن به جای دیگه، یکی نیست بگه بابا این مطالب رو من خودم نوشتم یعنی چی حق ندارم ازشون استفاده کنم!؟ جالب تر اینه که حتی یه پشتیبان درست  هم نمیشه از مطالب گرفت. این شد که تصمیم گرفتم یه افزونه برای وردپرس بنویسم که مطالب رو منتقل کنه به وردپرس.

نسخه آزمایشی فایرفاکس ۴ منتشر شد

به گزارش ایسنا، این نسخه که نخستین نگاه رسمی به آینده‌ی دومین مرورگر اینترنتی محبوب جهان است، برای رایانه‌های ویندوز، مک و لینوکس موجود است. 

در نسخه آزمایشی بتای یک فایرفاکس 4، رابط کاربری جدیدی معرفی شده است و با الهام گرفتن از کروم گوگل و مرورگرهای دیگر، تب‌ها به‌صورت پیش‌فرض در بالای صفحه قرار گرفته‌اند.

نسخه جدید این مرورگر کد باز مانند مرورگرهای اینترنتی دیگر امکانات محافظت‌کننده در برابر خرابی دارد و در صورتی که افزونه مرورگر دچار مشکل شود به‌جای کل مرورگر، تنها افزونه بسته می‌شود.

هم‌چنین پشتیبانی از HTML5 و پشتیبانی کامل از WebGL برای نمایش سه‌بعدی در داخل مرورگر و پشتیبانی از فورمت ویدیویی جدید WebM گوگل نیز به این مرورگر افزوده شده‌اند