کامپیوتر

دانشجویی

کامپیوتر

دانشجویی

اتصال بی سیم موبایل و کامپیوتر به اینترنت از طریقGPRSایرانسل

برای این کار ابتدا باید ببینید که گوشی شما امکان اتصال به اینترنت رو داره یا نه؟

برای این کار به قسمت گوشیهای با قابلیت GPRS سایت ایرانسل به این آدرس برید و مشخصات گوشی خود را چک کنید ، در صورتی که اسم گوشی شما در بین اسامی گوشی هایی بود که اینترنت رو پشتیبانی می کنند ، باید برای ادامه کار یک sms به ساختار دستوری زیر به شماره ۲۲۲۵ ارسال کنید:

S sherkat model

برای نمونه برای K750 می توانید پیام زیر را ارسال کنید:

S SonyEricsson k750i

همان طور که می بینید بعد از S نام شرکت و بعد مدل گوشی را ذکر کردیم.

پس از ارسال پیام به شماره ۲۲۲۵ پیغامی مبنی بر نصب تنظیمات Gprs برای شما ظاهر میشود که در صورت تایید آن تنظیمات اعمال شده و از این به بعد به راحتی می توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید.


طریقه اتصال لب تاب و کامپیوتر به سرویس Gprs

1- بعد از اتصال موبایل به کامپیوتر و معرفی تمام درایوهای موبایل برنامه Sony Ericsson PC Suite را که داخل سی دی موبایل است را نصب کنید.(البته گوشیهای نوکیا و دیگر گوشی ها هم برنامه PC Suite را دارند)

2- سپس برنامه Sony Ericsson PC Suite را از داخل برنامه های نصب شده بروی سیستم از استارت ویندوز پیدا کرده و گزینه Mobile Networking Wizard را انتخاب کنید

3- سپس روی گزینه New Connection یا Creat New Connection کلیک کنید.

4- در این قسمت دو گزینه وجود دارد که برای استفاده از امکانات GPRS ایرانسل گزینه اول به نام Packet Switched Data را انتخاب میکنیم و Next میکنیم.

5- در این قسمت باید مودم گوشی خود را انتخاب کنید که گوشی ما در اینجا از مدل K750 استفاده میکنم. (اگر قبلا گوشی را به کامپیوتر معرفی نکرده باشید نام مدل و مودم آن نشان داده نخواهد شد پس برای نصب درایور میتوانید با انتخاب گزینه Install modem درایو مودم گوشی را نصب کنید)

6- در قسمت Connetion name نام TarfandCity یا هر نام دلخواهی را که می خواهید برای نام کانکتشن خود انتخاب میکنید.

7- همانطور که در بالا گفتیم ایرانسل با فرستادن پیامک اتوماتیک تنظیمات گوشی شما را برای برقراری Gprs را انجام داده و لازم نیست در اینجا ما از تنظیمات دستی استفاده کنیم پس در این قسمت گزینه Use settings from an exiting را انتخاب میکنیم.

8- در این قسمت سیستم نام APN . که حتما باید نام mtnirancell باشد را سرچ میکند.

9- در آخر به جای شماره تلفن این کد را وارد کنید #۸***۹۹* و قسمت User Name و password را خالی بگذارید.

حالا همه چیز آماده است اگر مراحل را به درستی انجام داده باشید الان می تونید به صورت بی سیم کامپیوتر و لب تاپ خودتون رو به اینترنت متصل کنید

۶۴ بیتی چیست؟

اگر این روزها در فکر خرید یک کامپیوتر، نرم‌افزار یا سخت‌افزار کامپیوتری باشید، یا فقط از کنار فروشگاه‌های عرضه‌کننده این محصولات بگذرید، حتما با کلمه سیستم عامل 64 بیتی، پردازنده 64 بیتی و یا نرم‌افزارهای قابل اجرا در یک سیستم عامل 64 بیتی برخورده‌اید. در اینصورت ممکن است این سئوال برای شما پیش بیاید که مفهوم 64 بیت دقیقا یعنی چه و یک سیستم عامل 64 بیتی چه تفاوتی با نمونه 32 بیتی خود دارد؟


   







64 بیتی‌ها چیستند؟ 
ادامه مطلب ...

برترین های اینترنت به روایت گوگل

شرکت گوگل چند هفته‌ پیش لیستی از هزار وب‌سایت پربیننده‌ اینترنتی را منتشر کرد. این لیست به‌وسیله‌ بخش ادپلنر (Ad Planner) گوگل تهیه شده و در آن اطلاعاتی در مورد حوزه‌ فعالیت، تعداد بازدیدکننده‌ مستقل، تعداد صفحات دیده شده و امکان انتشار آگهی در هر وب‌‌سایت وجود دارد. این لیست قرار است هر ماه بر اساس اطلاعات جدید به‌روز شود. در این لیست اثری از مشخصات و آمارهای مربوط به وب‌سایت‌های شرکت گوگل نیست. گوگل تصمیم گرفته تا آمارهای مربوط به وب‌سایت‌هایی مثل سایت اصلی گوگل، جی‌میل، یوتیوب و غیره را در این لیست قرار ندهند. 

ادامه مطلب ...

کنترل کامل اینترنت به دست اوباما

در صورت تصویب نهایی در سنا؛
کنترل کامل اینترنت به‌دست اوباما می‌افتد

   

به‌رغم اتهامات دولت آمریکا علیه دشمنانش درخصوص ایجاد محدودیت دسترسی به اینترنت برای شهروندان این کشورها، سنا درصدد وضع قانونی است که در آن رییس‌جمهور آمریکا مخیر باشد هر زمان که لازم می‌داند کل دسترسی‌ها به اینترنت را قطع نماید.

ادامه مطلب ...

ایران در انتهای لیست

تنها در سه کشور جهان سرعت متوسط اینترنت کمتر از 100 کیلوبیت در ثانیه است که ایران نیز یکی از این کشورهاست.


بیشترین سرعت دسترسی به اینترنت مربوط به دانشگاه های برکلی، استنفورد و Chapel Hill در نیویورک است، اما از نظر دسترسی عمومی به خدمات اینترنت کشور ژاپن در صدر تمامی کشورهای جهان قرار دارد.

 


جدیدترین آمار شرکت Akamai نشان می دهد از میان 100 شهر برتر جهان در زمینه سرعت دسترسی به اینترنت 48 شهر در کشور ژاپن قرار دارند که این رقم در میان تمامی کشورهای جهان بی نظیر است. اگر چه کشوری مانند کره جنوبی پرسرعت ترین سرویس های اینترنتی را ارائه می دهد، اما تعداد شهرهایی که با چنین سرعتی خدمات اینترنتی ارائه می دهند در کره جنوبی محدود به چند شهر خاص است.
بر اساس بررسی Akamai از میان 100 شهر برتر جهان در زمینه ارائه خدمات پرسرعت اینترنتی 62 شهر نیز در آسیا واقع هستند و همین امر نشان می دهند که این قاره در زمینه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت تا چه میزان متحول شده است.
هم اکنون متوسط سرعت اینترنت در کشوری مانند آمریکا به زحمت به 4.5 مگابیت در ثانیه می رسد که این رقم درکشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی در مواردی تا 20 برابر بیشتر است.
در بخش دیگری از این گزارش تعداد آدرس های IP در کل جهان بررسی شده که آمار موجود نشان می دهد دو کشور چین و آمریکا در کنار هم نزدیک به 40 درصد از آدرس های IP را به خود اختصاص داده اند. علت این امر آن است که چین و سپس آمریکا دارای بیشترین تعداد کاربر اینترنت در جهان هستند.
از نظر سرعت ارائه اینترنت سه کشور کره جنوبی، هنگ کنگ و ژاپن رتبه های اول تا سوم جهان را در اختیار دارند. این سه کشور تنها کشورهایی در جهان هستند که میانگین سرعت خدمات اینترنت در آنها به 7.5 مگابیت در ثانیه می رسد.
بر طبق گزارش Akamai سرعت متوسط اینترنت در 96 کشور جهان هم اکنون کمتر از یک مگابیت در ثانیه است. این رقم در سال گذشته میلادی به 103 کشور می رسید. تنها در سه کشور جهان سرعت متوسط اینترنت کمتر از 100 کیلوبیت در ثانیه است که ایران نیز یکی از این کشورهاست.
استفاده از تلفن همراه برای دسترسی به اینترنت نیز در بسیاری از کشورهای جهان رشد چشمگیری یافته است و البته سرعت ارائه خدمات اینترنت همراه از کمتر از 20 کیلوبیت در ثانیه در کشورهایی مانند ایران تا 106 کیلو بیت در ثانیه در اسلواکی و 3.2 مگابیت در آمریکا در نوسان است.

انرژی گوگل در دست باد

بخش انرژی گوگل برای خرید نیروی بادی از شرکت "نکست ارا انرژی" به منظور تامین نیروی دیتاسنترهای این شرکت اینترنتی، برای مدت 20 سال قرارداد بست.

به گزارش ایسنا، به گفته یکی از مقامات گوگل، این قرارداد دسترسی به نیروی بادی 114 مگاوات به قیمت ثابت را در طی 20 سال آینده برای گوگل فراهم می‌کند. 

این قرارداد کمتر از سه ماه پس از سرمایه‌گذاری 38.8 میلیون دلاری گوگل در دو نیروگاه بادی در داکوتای شمالی انجام می‌گیرد. این نیروگاه‌های بادی ساخته شده توسط NextEra Energy Resources الکتریسیته کافی برای تامین برق 55 هزار خانه تولید می‌کنند.

این شرکت اینترنتی پیش از این در اواخر سال 2007 اعلام کرده بود که در شرکت‌های تولیدکننده انرژی‌های قابل احیای ارزان سرمایه‌گذاری کرده و خود نیز در این زمینه تحقیقات انجام می‌دهد.

بخش انرژی گوگل که در ماه دسامبر تشکیل شد، به این شرکت امکان می‌دهد حجم بالایی از انرژی قابل احیا را بازارهای نیروی عمده فروشی خریداری کند.

گفتنی است غول‌های آنلاینی مانند فیس بوک، یاهو و گوگل اخیرا برای نیروی مورد استفاده در دیتاسنترهای بزرگ خود به زیر ذره‌بین رفته‌اند

باور کنید این یک کفش زنانه است



مطمئناً هر کسی با دیدن این منحنی سه بعدی باورنمی‌کند که این وسیله می‌تواند یک کفش باشد؛ اما باید قبول کنیم که این یککفش زنانه زیباست که توسط طراح انگلیسی، جولیان هکس ساخته شده است.

ادامه مطلب ...