کامپیوتر

دانشجویی

کامپیوتر

دانشجویی

آشنایی با ups-منبع تغذیه بدون وقفه

مشکلات برق شهر
یکی از مشکلات برق شهر نوسانات شدید لحظه ای است . این رخداد که دلایل گوناگونی از جمله صاعقه و القای کابل های ارتباطی دارد موجب صدمات جدی به وسایل الکتریکی می شود چه بسا زمانی که دستگاهی از جمله رایانه خاموش بوده و به دلیل این که دوشاخه آن به پریز متصل بوده صدمه دیده است . به همین دلیل توصیه می شود در زمانی که دستگاه ها خاموش هستند آنها را از پریز برق جدا کنید .

ادامه مطلب ...

مقایسه وایمکس و ADSL

وایمکس نسل جدیدی از تکنولوژی دسترسی به اینترنت پرسرعت است که برای نخستین بار در ایران، توسط ایرانسل در 7 کلانشهر تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد، اهواز و کرج راه‌اندازی شده و باعث گسترش و افزایش ضریب نفوذ دسترسی به اینترنت خواهد شد. 

مدیر روابط عمومی ایرانسل  با بیان این مطلب گفت: در فن‌آوری وایمکس، اینترنت پرسرعت از طریق امواج رادیویی و آنتن‌های شبکه مستقل وایمکس ایرانسل که در سطح 7 کلانشهر کشور نصب شده، به دستگاه مودم وایمکس کاربر انتقال می‌یابد و هیچ نیازی به خط تلفن نیست. 

ادامه مطلب ...

معرفی GOOGLE Buzz

روز گذشته در کنفرانسی خبری، گوگل سرویس جدید خود با نام Google Buzz را معرفی کرد.

گوگل این سرویس جدید را با شعار راهی جدید برای به اشتراک گذاری معرفی کرده است. سرویس مذکور بلافاصله برای کاربران فعال شده است و امکان استفاده از آن وجود دارد. با این وجود گوگل خاطر نشان کرده است که این برنامه هنوز نهایی نشده است و توسعه آن کماکان ادامه دارد.

هدف گوگل آن است که Google Buzz را هرچه سریعتر به دیگر سرویس های خود متصل نماید. همچنین یک نسخه حرفه ای از Google Buzz راه اندازی می شود که به طور اختصاصی برای تاجران و شبکه های اقتصادی خواهد بود.

۵ قابلیت مهم در Google Buzz عبارتند از:

- Auto-following : شما به صورت خودکار افرادی را که بیشتر با آنها در تماس هستید، دنبال خواهید کرد.

- Rich, fast sharing experience : شما به آسانی می توانید فایل های خود را از هر سایتی به اشتراک بگذارید. بطور مثال به اشتراک گذاری تصاویر از Flickr برای دوستانتان.

- Public and private sharing : شما می توانید مطلبی را برای تمام دنیا به اشتراک بگذارید و یا یک گروه از کاربران مورد علاقه را مجاز به دسترسی به آنها نمایید.

- Inbox integration : بجای آنکه پیغام دریافت ایمیل برای شما ارسال شود، یک آلارم ویژه به صورت آنلاین شما را از تمامی تغییرات مطلع می سازد.

- Just the good stuff : این سرویس به صورت هوشمند فعالیت هایی را که بیشتر انجام می دهید برای شما در اولویت قرار می دهد و فعالیت های غیر مفید را به تدریج پنهان می کند.

هرچند که گوگل تمهیداتی را اندیشیده است که به وسیله آن کاربران خود می توانند مشخص نمایند چه افرادی به فایل های آنها دسترسی داشته باشند اما تنها سوالی که ذهن بسیاری از کارشناسان را به خود مشغول ساخته است مسئله حفظ حریم شخصی و اطلاعات خصوصی افراد است. پیش بینی می شود سرویس موج گوگل (Google Wave) نیز با این سرویس یکپارچه شود.

تا این لحظه Google Buzz از فیس بوک پشتیبانی نداشته است اما توییتر را می توانید به آن متصل نمایید. گفته می شود با استفاده از Google Buzz حتی هنگامی که کاربر در حال جستجو در سایت ها باشد، پیغام های توییتر برای او به نمایش در خواهند آمد.

آی فون، بلک بری و نوکیا S60 اولین موبایل هایی هستند که دارای برنامه های کاربری Google Buzz شده اند.

۲۵ خرداد تاریخ ارائه آفیس ۲۰۱۰

از وب سایت Windows Watcher تائید کرده است مایکروسافت قصد دارد در تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) نسخه نهایی آفیس ۲۰۱۰ را ارائه نماید.
او در یادداشت های هفتگی خود اجمالاً گفته است، مایکروسافت آفیس ۲۰۱۰ جهت استفاده در ویندوز به مرحله نهایی رسیده است و در ۱۵ ژوئن رسماً ارائه می گردد.
اخیراً مایکروسافت تنها برای آزمایش کنندگان محصولات آن شرکت، یک نسخه پیش آزمایشی از Ofiice 2010 را منتشر ساخته بود.
پیش از این دیگر منابع خبری نیز اعلام کرده بودند، غول نرم افزاری قصد دارد نسخه RTM از آفیس ۲۰۱۰ را در پایان ماه مارچ و اوایل آپریل ارائه کند.
قیمت آفیس ۲۰۱۰ در ماه ژانویه مشخص گردید به نحوی که نسخه Professional آن به صورت خرده فروشی برابر با ۴۹۹ دلار قیمت گذاری شد.
لازم به ذکر است، مایکروسافت آفیس ۲۰۱۰ حداقل در پنج بسته بندی متفاوت ارائه می شود که یکی از آنها شامل Word و Excel رایگان است اما امکانات محدودی دارد و ضمناً تبلیغات نیز در آن نمایش داده می شود.
برخی نسخه های مختلف آفیس ۲۰۱۰ عبارتند از Starter, Home and Student, Home and Business, Professional and Professional Academic که بزودی شاهد تفاوت آنها خواهیم بود.
همچنین مایکروسافت به عنوان هدیه به تمام خریداران آفیس ۲۰۰۷ از تاریخ ۵ ماه مارچ تا ۳۰ دسامبر ۲۰۱۰ یک نسخه رایگان جهت ارتقاء به آفیس ۲۰۱۰ خواهد داد.

گیگا بایت سبقت گرفت

گیگابایت بار دیگر گوی سبقت را از رقبای خود ربود و اولین کارت گرافیک مدل Radeon HD 5670 شرکت ATI‌ را زودتر از سایرین روانه بازارهای جهانی کرد.

این کارت جدید بر اساس تراشه جدید HD 5670 پیکره بندی شده است که یک پردازنده بسیار ارزان با امکان پشتیبانی از DirectX 11 است. گیگابایت این محصول را GV-R567OC-1GI نام نهاده و دارای 1GB حافظه DDR5 با سرعت 4000MHz است. 

این کارت تمام امکانات DirectX 11 مایکروسافت را با قیمتی زیر 100 دلار در اختیار کاربران قرار می دهد که یک جهش عمده از سوی Ati برای فتح بازار گرافیک های ارزان قیمت است. در حالی که انویدیا چندی پیش بالاخره بعد از مدت ها کارت های گرافیکی رده ارزان قیمت خود را با مدل هایی مبتنی بر DirectX 10.1 جایگزین کرد، ATI بصورت بسیار ناگهانی کارت های ارزان قیمت نسل 5000 خود را نیز روانه بازار ساخت.

گفتنی است گیگابایت مدل های دیگری از این کارت را نیز در هفته های آتی روانه بازار خواهد کرد. هنوز خبری از مدل احتمالی 5650 منتشر نشده است اما بی شک Ati و گیگابایت برنامه هایی را هم برای این تراشه بسیار ارزان قیمت و کارا خواهند داشت.

core i7 980x

قرار است در ماه مارس سال جاری میلادی، یک پردازنده شش هسته ای را روانه بازار کند. با استفاده از این شش هسته ای رویایی، قادر خواهید بود هم زمان از ۱۲ thread منطقی و پر قدرت، با یک بازدهی بسیار خوب، بهره برداری کنید.

آنچه که پیش از این انتظار می رفت، به دنیا آمدن یک پردازنده از خانواده Core i9 بود. اما طبق آخرین اخبار منتشره، نام این پردازنده Core i7 980X می باشد. دلیل استفاده از علامت X در نامگذاری این تازه وارد، خبر از اکستریم بودن آن دارد و همانطور که می دانید خانواده اکستریم Intel دارای حالت Unlock برای Multiplier هستند و این می تواند خبری خوب برای علاقه مندان به این سری از پردازنده های Intel باشد. چشم اورکلاکرها نیز مجذوب این اعجوبه خواهد شد.

نام گذاری هسته:
شش هسته ای های این شرکت یا به عبارتی دیگر hexacore های Intel برای نامگذاری هسته خود از اسم رمز Gulftown سود جسته اند.

پتانسیل های خفته در پردازنده Core i7 980X را می توان با بروزرسانی Bios مادربردهایی که دارای چیپست X58 هستند تجربه کرد. این Gulftown شش قلب، از حافظه های DDR3 با فرکانس ۱۰۶۶ MHz پشتیبانی می کند و TDP آن ۱۳۰ وات است.
بر اساس آخرین اخبار رسیده، فرکانس کاری این پردازنده عدد ۳٫۰۶ GHz را مورد هدف قرار داده است. دارای ۱۲ مگابایت حافظه نهان سطح ۳ می باشد و از سوکت هیجان انگیز ۱۳۶۶ بهره خواهد جست. همانطور که قبل از این گفته شد، با یک بروزرسانی ساده Bios در مادربردهای X58 ، می توانید این پردازنده را به کار گیرید.