کامپیوتر

دانشجویی

کامپیوتر

دانشجویی

استفاده از متاتگ درصفحات وب

اینکه متاتگ Metatag و بطور کلی تگ Tag چیست را قصد ندارم در این نوشته توضیح دهم. برای درک اینکه این نوشته، اطلاعات مختصری از HTML کفایت می‌کند. بنابراین مستقیما به سراغ اصل مطلب می‌رویم.
مکانی که متاتگها در آن قرار می‌گیرند، جایی میان دو تک <Head> و <Head/> است. (این مساله در صفحاتی که از فریمها استفاده می‌نمایند بسیار مهم می‌باشد).
بطور کلی متاتگهای زیادی با کاربردهای فراوان موجود هستند. ما در اینجا به بررسی و کاربرد برخی از آنها که مهمند می‌پردازیم:

ادامه مطلب ...

شبکه کردن دو کامپیوتر

این کار به دو روش صورت می گیرد. یکی از این دو روش فقط نیاز به کابل شبکه و دیگری علاوه بر کابل، نیازمند هاب است.

در اینجا شبکه کردن دو سیستم تنها با کابل شبکه را توضیح می دهیم. قبل از هر اقدامی برای شبکه کردن رایانه ها از وجود کارت شبکه اطمینان حاصل کنید. برای شبکه کردن دو رایانه لازم است که IP مشخصی برای هر دو سیستم تعیین کنیم. برای این کار به کنترل پنل سیستم بروید. در این قسمت گزینه Local Area Connection را انتخاب کرده و روی آن راست کلیک کنید. از منوی باز شده گزینه Propertiesرا انتخاب کنید. در این قسمت به سربرگ Networking رفته و روی Internet Protocol کلیلک کنید. پس از آن دکمه Properties را بزنید. در صفحه باز شده به سربرگ General رفته و روی گزینه Use The Ip Address کلیک کنید. در این قسمت آی پی رایانه را برابر 192.168.12.1  قرار دهید و یک مرتبه دکمه سربرگ را بزنید تا مقدار Subnet Mask برابر 255.255.255.0 شود. پس از انجام این کار از این قسمت خارج شده و مشابه این عمل را برای سیستم دوم انجام دهید. تنها فرقی که باید در تنظیمات سیستم دوم رعایت کنید این است که آی پی را برابر 192.168.12.2 قرار دهید. پس از پایان این مرحله، دو کامپیوتر شبکه شده است و شما باید برای مشاهده فایل های به اشتراک گذاشته شده به این صورت عمل کنید. وارد My  Computer شده و در قسمت آدرس، آی پی سیستم مورد نظر را وارد کنید.

10 لوگوی برتر گوگل انتخاب شد

ابتکار گوکل برای جلب توجه جهان نسبت به موضوعی خاص با طرح لوگوهای متنوع مورد بررسی نشریه تلگراف قرار گرفته و این نشریه 10 طرح برتر این شرکت را طی سالهای اخیر انتخاب کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر، تغیر لوگوی گوگل که از ابتدا به اخباری جالب توجه در میان اخبار مرتبط با جهان تکنولوژی تبدیل شد آخرین بار در تولد موتور جستجوی گوگل و پس از آن به مناسبت تولد کنفسیوس تغییر پیدا کرد. نشریه تلگراف با نگاهی کلی از میان تمامی طرحهای لوگوی موتور جستجوی گوگل از سال 2002 تا کنون 10 طرح برتر را انتخاب و اعلام کرده است. گوگل توجه کاربران را با ایجاد تغییر لوگوی صفحه اول خود به راحتی متوجه موضوعی خاص می کند که این لوگوهای تغییر یافته به doodle شهرت پیدا کرده اند. دو طرح اخیر لوگوی گوگل طرح Googlle و Confucius توسط طراحی به نام دنیس وانگ طراحی شده است. لوگوی پاپ آرت-6 آگوست 2002: این طرح به مناسبت تولد 74 سالگی اندی وارهول نقاش و به منظور یادآوری یکی از آثار نقاشی اش که در سال 1967 از مریلین مونرو هنرپیشه فرانسوی خلق شده بود در لوگوی گوگل گنجانده شد. لوگوی اینشتین-14 مارچ 2003: در این تاریخ حرف O اول در کلمه گوگل به چهره ای دایره وار از آلبرت اینشتین تبدیل شد تا یاد آور صد و بیست و چهارمین سالگرد تولد این فیزیکدان مشهور شود. معادله مشهور وی (e=mc2) که بر اساس آن می توان جرم را به انرژی تبدیل کرد در قسمت حرف E لوگو نمایش داده شده است. ادامه مطلب ...