کامپیوتر

دانشجویی

کامپیوتر

دانشجویی

ایران در انتهای لیست

تنها در سه کشور جهان سرعت متوسط اینترنت کمتر از 100 کیلوبیت در ثانیه است که ایران نیز یکی از این کشورهاست.


بیشترین سرعت دسترسی به اینترنت مربوط به دانشگاه های برکلی، استنفورد و Chapel Hill در نیویورک است، اما از نظر دسترسی عمومی به خدمات اینترنت کشور ژاپن در صدر تمامی کشورهای جهان قرار دارد.

 


جدیدترین آمار شرکت Akamai نشان می دهد از میان 100 شهر برتر جهان در زمینه سرعت دسترسی به اینترنت 48 شهر در کشور ژاپن قرار دارند که این رقم در میان تمامی کشورهای جهان بی نظیر است. اگر چه کشوری مانند کره جنوبی پرسرعت ترین سرویس های اینترنتی را ارائه می دهد، اما تعداد شهرهایی که با چنین سرعتی خدمات اینترنتی ارائه می دهند در کره جنوبی محدود به چند شهر خاص است.
بر اساس بررسی Akamai از میان 100 شهر برتر جهان در زمینه ارائه خدمات پرسرعت اینترنتی 62 شهر نیز در آسیا واقع هستند و همین امر نشان می دهند که این قاره در زمینه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت تا چه میزان متحول شده است.
هم اکنون متوسط سرعت اینترنت در کشوری مانند آمریکا به زحمت به 4.5 مگابیت در ثانیه می رسد که این رقم درکشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی در مواردی تا 20 برابر بیشتر است.
در بخش دیگری از این گزارش تعداد آدرس های IP در کل جهان بررسی شده که آمار موجود نشان می دهد دو کشور چین و آمریکا در کنار هم نزدیک به 40 درصد از آدرس های IP را به خود اختصاص داده اند. علت این امر آن است که چین و سپس آمریکا دارای بیشترین تعداد کاربر اینترنت در جهان هستند.
از نظر سرعت ارائه اینترنت سه کشور کره جنوبی، هنگ کنگ و ژاپن رتبه های اول تا سوم جهان را در اختیار دارند. این سه کشور تنها کشورهایی در جهان هستند که میانگین سرعت خدمات اینترنت در آنها به 7.5 مگابیت در ثانیه می رسد.
بر طبق گزارش Akamai سرعت متوسط اینترنت در 96 کشور جهان هم اکنون کمتر از یک مگابیت در ثانیه است. این رقم در سال گذشته میلادی به 103 کشور می رسید. تنها در سه کشور جهان سرعت متوسط اینترنت کمتر از 100 کیلوبیت در ثانیه است که ایران نیز یکی از این کشورهاست.
استفاده از تلفن همراه برای دسترسی به اینترنت نیز در بسیاری از کشورهای جهان رشد چشمگیری یافته است و البته سرعت ارائه خدمات اینترنت همراه از کمتر از 20 کیلوبیت در ثانیه در کشورهایی مانند ایران تا 106 کیلو بیت در ثانیه در اسلواکی و 3.2 مگابیت در آمریکا در نوسان است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد