کامپیوتر

دانشجویی

کامپیوتر

دانشجویی

core i7 980x

قرار است در ماه مارس سال جاری میلادی، یک پردازنده شش هسته ای را روانه بازار کند. با استفاده از این شش هسته ای رویایی، قادر خواهید بود هم زمان از ۱۲ thread منطقی و پر قدرت، با یک بازدهی بسیار خوب، بهره برداری کنید.

آنچه که پیش از این انتظار می رفت، به دنیا آمدن یک پردازنده از خانواده Core i9 بود. اما طبق آخرین اخبار منتشره، نام این پردازنده Core i7 980X می باشد. دلیل استفاده از علامت X در نامگذاری این تازه وارد، خبر از اکستریم بودن آن دارد و همانطور که می دانید خانواده اکستریم Intel دارای حالت Unlock برای Multiplier هستند و این می تواند خبری خوب برای علاقه مندان به این سری از پردازنده های Intel باشد. چشم اورکلاکرها نیز مجذوب این اعجوبه خواهد شد.

نام گذاری هسته:
شش هسته ای های این شرکت یا به عبارتی دیگر hexacore های Intel برای نامگذاری هسته خود از اسم رمز Gulftown سود جسته اند.

پتانسیل های خفته در پردازنده Core i7 980X را می توان با بروزرسانی Bios مادربردهایی که دارای چیپست X58 هستند تجربه کرد. این Gulftown شش قلب، از حافظه های DDR3 با فرکانس ۱۰۶۶ MHz پشتیبانی می کند و TDP آن ۱۳۰ وات است.
بر اساس آخرین اخبار رسیده، فرکانس کاری این پردازنده عدد ۳٫۰۶ GHz را مورد هدف قرار داده است. دارای ۱۲ مگابایت حافظه نهان سطح ۳ می باشد و از سوکت هیجان انگیز ۱۳۶۶ بهره خواهد جست. همانطور که قبل از این گفته شد، با یک بروزرسانی ساده Bios در مادربردهای X58 ، می توانید این پردازنده را به کار گیرید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد