کامپیوتر

دانشجویی

کامپیوتر

دانشجویی

گل حسن یوسف چرا پژمرده میشه؟

سوالی که خیلی از کاربران در صفحات مجازی از من میپرسن اینه که علت پژمرده شدن حسن یوسف چیه؟ برای این دسته از دوستان باید عرض کنم که دلایل متعددی برای پژمرده شدن حسن یوسف وجود داره که همگی به شرایط نا مناسب نگهداری این گیاه بر میگرده که به بررسی اون می پردازیم.

علت پژمرده شدن گل حسن یوسف

میتونیم از علت های پژمرده شدن گل حسن یوسف به افراط و تفریط در آبیاری و یا باتلاقی شدن گلدون اشاره کنیم که این خودش میتونه هم از آبیاری باشه و هم مناسب نبودن زهکشی گیاه ، نور و حرارت زیاد، آفات و همچنین فرا رسیدن هنگام تعویض گلدان اشاره کرد که هرکدام میتواند دلایلی بر این موضوع باشند. برای مشخص کردن زمان تعویض گلدان سطح گلدان را به وسیله چوب یا خودکار به هم بزنید اگر ریشه به سطح گلدان رسیده زمان تعویض گلدان میباشد(اگر نیاز به تعویض گلدان دارد تنها یک سایز گلدان خود را بزرگتر نمایید).

ما در مطلبی به بررسی گل حسن یوسف و نیازهای اون پرداختیم که میتوانید مطالعه کنید.

علت پژمرده شدن گل حسن یوسف پس از مسافرت؟

وقتی شما به مسافرت چند روزه میرین باید به فکر آبیاری گیاه باشین (که در مطالب بعدی در خصوص نحوه آبیاری در مسافرت هم مطالبی قرار می دهیم) ولی اگر به هر شکلی در طول مسافرت گیاه از خشکی بیش از حد دچار پژمردگی شده برای اینکه کل گیاه رو از دست ندین از ساقه های بالایی که سالم هستند قلمه بگیرید. و در یک گلدان جدا و یا حتی در همان گندار بکارید.

علت پژمرده شدن گل حسن یوسف
پژمرده شدن گل حسن یوسف

دلایل کلی پژمرده شدن حسن یوسف

در زیر به بررسی آن دسته از دلایکی که منجر به پژمرده شدن حسن یوسف خواهند شد می پردازیم امیدوارم با رعایت کردن هر کدام بتوانید گیاهان سرحال و سالمی پرورش دهید.

آبیاری

یکی از دلایکی که در بالا هم بررسی کردیم افراط در آبیاری و یا آبیاری کم حسن یوسف می باشد که هر دو از عوامل پژمردگی این گیاه هستن توجه داشته باشید که حسن یوسف در فصل های گرم سال به آبیاری زیاد احتیاج داره و خاک باید تقریبا مرطوب باشه. دقت کنید مرطوب نه باتلاقی باتلاقی بودن خاک باعث پژمردگی گیاه خواهد شد.

زهکشی مناسب

توجه داشته باشید که اگر شما آبیاری را رعایت کنید ولی گلدان شما دارای زهکشی مناسب نباشه همان موضوع باتلاقی بودن خاک پیش میاد و گیاه دچار پوسیدگی ریشه شده و میمیره.

دمای مناسب

همانطور که در مطلب معرفی حسن یوسف بیان شد مناسب ترین دما برای این گیاه ۲۰ تا ۲۵ درجه است که اگر گرما بیش از این باشد باعث پژمردگی برگهای حسن یوسف خواهد شد.

نور مناسب

حسن یوسف نیاز به نور زیاد برای رشد داره البته توجه داشته باشید که نور مناسب و فیلتر شده تقریبا ۴ ساعت در طول روز، قرار دادن در نور مستقیم آفتاب باعث سوختگی برگها و پژمردگی گیاه خواهد شد. این رو هم بگم که بنا به تجربه شخصی اگر پشت پنجره باشه و آفتاب مستقیم ملایم قرار بگیره سوختگی برگ نخواهیم داشت ولی باید یک روز در میان آبیاری شود.

علت پژمرده شدن حسن یوسف
علت پژمرده شدن حسن یوسف

ما برخی از دلایل و علت پژمرده شدن گل حسن یوسف را مورد بررسی قرار دادیم ولی اگر شما در نگهداری این گیاه با مشکل مواجه شدید حتما در قسمت نظرات و یا در انجمن سوالات خود را مطرح کنید تا به آنها بصورت جداگانه پاسخ داده بشه.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد