کامپیوتر

دانشجویی

کامپیوتر

دانشجویی

فلش مموری خود نابودگر

ویکتورینوکس، سازنده چاقوی ارتشی سوییسی افسانه‌یی، حافظه USB فوق مطمئن جدیدی عرضه کرده که دارای یک مکانیسم خودنابودگر است.

به گزارش ایسن، این حافظه فلش که "ویکتورینوکس سکور" نام دارد، درایو USB جدیدی است که در ظرفیت‌های هشت، 16 و 32 گیگابایت و با قیمت‌های 75 تا 270 دلار عرضه می‌شود و علاوه بر مکانیسم خودنابودگری دارای تدابیر امنیتی متنوعی از جمله تشخیص اثر انگشت و حسگر حرارتی است. 
دستگاه ویکتورینوکس نخستین USB مطمئن نیست و پیش از این محصولات سان دسک کروزر و کینگستون تکنولوژی دیتاتراول ولت پرایوسی به بازار عرضه شده‌اند اما هیچ‌کدام امکانات امنیتی اضافی حافظه فلش جدید را ندارند. 

سازنده این فلش درمورد مکانیسم خودنابودگر توضیحی نداده و تنها عنوان کرده در صورتی که کسی بخواهد به‌زور این حافظه را باز کند، موجب می‌شود این مکانیسم CPU و تراشه حافظه را بسوزاند.

این دستگاه از استاندارد رمزنگاری پیشرفته 256 برای حفاظت از اطلاعات و همچنین تراشه امنیتی اختصاصی خود استفاده می‌کند و از آنجا که یک چاقوی ارتشی سوییسی است با امکانات دیگری از جمله نور مینی LED، خودکار تاشو، تیغ، قیچی، آچار پیچ گوشتی و حلقه کلید همراه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد