کامپیوتر

دانشجویی

کامپیوتر

دانشجویی

ایسوس مک‌بوک‌های رتینا را به رقابت فرامی‌خواند

 
لپ‌تاپ NX500 ایسوس
 
 

ایسوس در جریان برگزاری نمایشگاه Computex 2014 محصولات متنوعی را معرفی کرد که از جمله‌ی آن می‌توان بهلپ‌تاپ 15.6 اینچی قدرتمند این کمپانی تایوانی با برخورداری از رزولوشن 4K اشاره کرد که در کنار ظاهر زیبا آن را تبدیل به یکی از رقبای صفحات نمایش محصولات رده بالای بازار همچون مک‌بوک‌های اپل با صفحه‌ی نمایش رتینا کرده است.

 
   

همانطور که گفتیم، ایسوس یکی از برترین لپ‌تاپ‌های خود را در جریان نمایشگاه Computex معرفی کرد که صفحه‌‌ی نمایش آن با رزولوشن 4K آن رقیبی برای رتینای اپل است. شارپ نیز نمونه‌ای را با رزولوشن 8K به نمایش گذارده که هنوز راهی به سوی تولید نیافته است.

Zenbook NX500 از یک صفحه‌ی نمایش 15.6 اینچی با رزولوشن 3,840 در 2,160 بهره می‌برد که ایسوس از فناوری ساخت صفحات نمایش QLED برای آن بهره برده است. این کمپانی با عرضه‌ی این محصول به بازار، لقب دومین محصول قابل حمل را به خود اختصاص داده که از QLED ( فناوری Quantom Dots یا صفحات‌نمایش با نقاط کوانتومی) بهره برده است.

 صفحات نمایش QLED قابلیت نمایش طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها، روشنایی بالاتر و بهبود در مصرف انرژی را به ارمغان آورده‌اند. برای مقایسه‌ی  وضوح این صفحه‌ی نمایش خالی از لطف نیست تا آن را با مک‌‌بوک‌پرو اپل با برخورداری از صفحه‌ی نمایش 15.4 اینچی با رزولوشن 2,880 در 1,800 پیکسلی مقایسه کنیم. صفحه‌ی نمایش به‌کار برده شده در Zenbook ایسوس 3 میلیون پیکسل بیشتر از مک‌بوک‌پرو دارد.

ایسوس در مورد این صفحه‌ی نمایش چنین اظهار نظر کرده است:

صفحه‌ی نمایش این لپ‌تاپ قادر است تا طیف رنگ بیشتری را پیش چشم کاربران به نمایش گذارد. همچنین  با کالیبره کردن صفحه‌ی نمایش این لپ‌تاپ آن را به گزینه‌ی خوبی به‌منظور استفاده توسط عکاس‌ها و سایر افرادی که نیاز به داشتن یک مانیتور با کیفیت دارند، تبدیل کردیم.

برای استفاده‌ از ظرفیت این صفحه‌ی نمایش، ایسوس از یک پردازنده‌ی Core i7 اینتل در کنار کارت گرافیک انویدیا GeForce GTX850M بهره برده است.

در کنار صفحه‌ی نمایش 8K شارپ، باید به نمونه‌ی 13.3 اینچی با رزولوشن 8K آزمایشگاه انرژی نیمه‌رساناها یا SEL نیز اشاره کرد که در جریان نمایشگاه SID به معرض دید عموم گذارده شد. این صفحه‌ی نمایش 13.3 اینچی با رزولوشن 7,680 در 4,320، تراکم پیکسلی 664ppi را به ارمغان آورده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد