کامپیوتر

دانشجویی

کامپیوتر

دانشجویی

باریک ترین lcd جهان

شرکت LG موفق به ساخت نمونه اولیه از نمایشگر LCD جدیدی برای گیرنده‌های تلویزیونی شده است که فقط یک‌چهارم ضخامت نمایشگرهای کنونی این شرکت را دارا می‌باشد. این نمایشگر جدید به تولیدکنندگان تلویزیون امکان می‌دهد باریک‌ترین گیرنده‌ها در دنیا را تولید کنند که البته هنوز هیچ برنامه‌ای برای تولید انبوه این محصول اعلام نشده است.

نمونه اولیه این محصول که باریک‌ترین نمایشگر دنیا نام گرفته، در اندازه 42 اینچ ساخته شده است و فقط 6/2 میلیمتر ضخامت دارد. این نمایشگر از محصول قبلی LG که با 9/5 میلیمتر ضخامت در ماه مه معرفی شد و عنوان باریک‌ترین تلویزیون این شرکت را به خود اختصاص داده بود تا 50 درصد باریک‌تر است. باریک‌ترین نمایشگر LG که هم‌اکنون به صورت گسترده وارد بازارهای جهانی می‌شود 9/11 میلیمتر ضخامت دارد.

نکته قابل ملاحظه در کاهش ضخامت نمایشگرهای تلویزیونی مربوط به پنل نوری آن‌ها می‌شود. نمایشگرهای LCD به یک منبع نوری نیاز دارند تا بتوانند تصاویر پخش شده در نمایشگر بیرونی را روشن کنند که این منبع معمولا از طریق پنل پس‌زمینه که در پشت نمایشگر قرار گرفته است، تامین می‌شود. قرار گرفتن این منبع پشت نمایشگر LCD موجب می‌شود تا ضخامت آن کمتر شود و به همین منظور، شرکت LG هم‌اکنون چند چراغ LED را به عنوان این منبع در اطراف صفحه نمایشگر قرار داده است که می‌توانند پنل اصلی را روشن کنند. این فناوری به شرکت LG امکان داده است تا ضمن بزرگ‌تر کردن اندازه نمایشگر، ضخامت آن را نیز کاهش دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد