کامپیوتر

دانشجویی

کامپیوتر

دانشجویی

******** تولد ۴۰ سالگی اینترنت! *********

WWW.MIADGAH.ORG

 

در تاریخ 29 اکتبر 1969 اینترنت برای نخستین بار راه‌اندازی شد و امکان انتقال اطلاعات به صورت مجازی را فراهم کرد.

"لئونارد کلینراک"(Leonard Kleinrock) یکی از پروفسورهای علوم رایانه مرکز UCLA در موسسه تحقیقات استانفورد در این تاریخ موفق شد یک پیغام را به صورت حرف به‌حرف بین دو رایانه این موسسه انتقال دهد. او در این پیغام کلمه Login را تایپ کرد و با استفاده از سیستم به‌اشتراک‌گذاری از راه‌دور، این فرآیند را انجام داد. اما زمانی که دو حرف اول این کلمه یعنی Lo منتقل شد، سیستم از کار افتاد و اینترنت با انتقال دو حرف Lo به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.


هسته مرکزی اینترنت آن روزها را یک سوئیچ کوچک تشکیل می‌داد که می‌توانست به صورت مجزا اطلاعات را به بسته‌های کوچک تبدیل کند و آن‌ها را انتقال دهد. اما "دونالد دیویس"(Donald Davies) از "آزمایشگاه ملی فیزیک بریتانیا" پیش از این در سال 1968 این فضا را معرفی کرده بود.


با این وجود، اگر بخواهیم اینترنت را به معنای امروزی با قابلیت‌های چت، ارسال پست‌الکترونیکی،‌ شبکه‌های اجتماعی و ... در نظر بگیریم، کلینراک نخستین پیام را در اینترنت ارسال کرد و پایه‌گذار اصلی اینترنت امروزی نام گرفت.


هم‌اکنون که 40 سال از آن زمان می‌گذرد، زندگی بدون اینترنت غیرممکن می‌نماید. در حال حاضر بیش از یک میلیارد نفر در دنیا به دنیای اینترنت متصل هستند و شرکت گوگل سال گذشته اعلام کرد که بیش از یک تریلیون صفحه‌ اینترنتی را تاکنون شناسایی کرده است

منبع:  PCWORLD

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد